Universität Wien

040626 KU Game Theory (MA) (2019W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 200 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Freitag 04.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 11.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 18.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 25.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 08.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 15.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 22.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 29.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 06.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 13.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 10.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 17.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 24.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 31.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The aim of the course is an introduction to classical and modern concepts of game theory, with a focus on economic applications. The content includes normal and extensive form of games, dominant strategies, Nash equilibrium, iterated games, evolution of cooperation, cooperative game theory, negotiations, mixed extension of games, as well as basic ideas of rational choice and bounded rationality theories. The presentation of theory alternates with the solution of illustrative exercises by the participants. At some points, experimental games are carried out to deepen the understanding of the concepts.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

The participants can choose between different "modes" of active engagement or combine them, as presentation of solved exercises at the blackboard, presentation of small computer programs (e.g. in Excel), short talks on selected topics, or participation in an optional final exam.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Three "activity points" received during the semester are a minimum requirement.

Prüfungsstoff

See contents listed above.

Literatur

• Steven Tadelis, „Game Theory: An Introduction“, Princeton University Press (2013)
• M. Holler, G. Illing, „Einführung in die Spieltheorie“, Springer (1993)

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:19