Universität Wien

040824 VK EC GCM: Market Entry Strategies (VK) (2011W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

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Details

max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Donnerstag 06.10. 11:00 - 15:00 Hörsaal 8
Freitag 07.10. 10:00 - 14:00 Hörsaal 5
Donnerstag 13.10. 11:00 - 15:00 Hörsaal 8
Donnerstag 20.10. 11:00 - 15:00 Hörsaal 8
Freitag 21.10. 10:00 - 14:00 Hörsaal 5
Donnerstag 27.10. 11:00 - 15:00 Hörsaal 8

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This module is concerned with the market entry decision of firms. It consists of two parts: (a) Theories of the existence and market entry modes of the firm, and (b) empirical applications in different industries. It gives an overview of the theoretical approaches of the market entry modes of the firm. The theoretical foundation and the empirical applications of the following market entry modes are discussed: Direct and indirect export, licensing, strategic alliances (non-equity and equity arrangements), franchising, brownfield investments, greenfield investments and mergers & acquisitions.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:29