Universität Wien

040921 VK IM: International Market Entry Decision (2015S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Freitag 06.03. 11:30 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock (Vorbesprechung)
  • Freitag 13.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 20.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 27.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 17.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 24.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 08.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 22.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 29.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 05.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 12.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 19.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 26.06. 08:00 - 09:30 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 26.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This module is concerned with the market entry decision of the multinational firm. It consists of two parts: (a) Theories of market entry modes of the multinational firm, and (b) empirical applications in different industries. It gives an overview of the theoretical approaches of the market entry modes of the multinational firm. The theoretical foundation and the empirical applications of the following market entry modes are discussed: Direct and indirect export, licensing, strategic alliances (non-equity and equity arrangements), franchising, brownfield investments, greenfield investments and mergers & acquisitions as well as market entry of SMEs and start-ups. This module will consist of seminar presentations.

Goals
The goal of this course is to familiarize students with a broad range of theoretical and practical perspectives on international market entry strategies.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

This module will consist of lectures, literature discussion and presentations

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:29