Universität Wien

050046 VU Algorithmic Game Theory (2014S)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Admission to a master programm required.

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Donnerstag 06.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
  • Donnerstag 13.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
  • Donnerstag 20.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
  • Donnerstag 27.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
  • Donnerstag 03.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
  • Donnerstag 10.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
  • Donnerstag 08.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
  • Donnerstag 15.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
  • Donnerstag 22.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
  • Donnerstag 05.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
  • Donnerstag 12.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
  • Donnerstag 26.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Introduction to game theory. The complexity of computing an equilibrium. Social choice theory. Mechanism design. Sponsored search. Combinatorial auctions. Price of anarchy.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

There will be two exams (on May 8, 2014 and June 26, 2014) each with a maximum of 50 points. Both cover all material covered in class, in the homework, and in the reading material. In addition, there will be four exercise sheets ("homework" - to be solved at home), with 10 points each. You can have three homework graded and the best two of these exercise sheets (yielding a maximum of 20 points) will be taken into account for the final grade. The basis for calculating the final grade is 100 points (exercise points are bonus points). Presence in class is required, but you can miss up to three lectures without reason. Note that, for each additional lecture you will miss, we will subtract 10 points from your points achieved so far.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Learn terminology and central concepts of algorithmic game theory.

Prüfungsstoff

Literatur

The literature will be announced in class.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:29