052213 VU Image Synthesis (2017W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Sa 09.09.2017 09:00 bis So 24.09.2017 23:59
- Abmeldung bis So 15.10.2017 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 03.10. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 05.10. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 10.10. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 12.10. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 17.10. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 19.10. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 24.10. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 31.10. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 07.11. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 09.11. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 14.11. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 16.11. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 21.11. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 23.11. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 28.11. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 30.11. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 05.12. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 07.12. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 12.12. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 14.12. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 09.01. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 11.01. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 16.01. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 18.01. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 23.01. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 25.01. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 30.01. 15:00 - 16:30 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
4xAssignments: 56%
2xCourse Feedback: 4%
Final Project: 40%
2xCourse Feedback: 4%
Final Project: 40%
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
A mandatory prerequisite for this class is the successful completion of Foundations of Computer Graphics (05-2200).The grading scale for the course will be:
1: at least 87.5%
2: at least 75.0%
3: at least 60.0%
4: at least 40.0%A minimum grade of 25% must be earned on each assignment (without considering penalties) in order to pass the course.
1: at least 87.5%
2: at least 75.0%
3: at least 60.0%
4: at least 40.0%A minimum grade of 25% must be earned on each assignment (without considering penalties) in order to pass the course.
Prüfungsstoff
* applied exercises and tasks
* accomplishing a final project
* in-class presentations
* readings
* accomplishing a final project
* in-class presentations
* readings
Literatur
Pharr, Matt; Humphreys, Greg: Physically based rendering : from theory to implementation, Morgan Kaufmann, 2016 (3rd edition)
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Module: IMS AKM
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:30
* review of basics
* advanced ray tracing
* radiometry / photometry
* image pipeline
* reflectance functions
* Monte-Carlo methods
* photon maps
* radiosity
* participating mediaStudents are enabled to:
* analyse and solve the rendering equation using sophisticated mathematical and statistical methods
* extend a large code base (in C++) and learn how to debug such a system
* analyse and improve rendering algorithms based on efficiency of ray
intersections
* tell apart biased and convergent behaviour of a rendering algorithmStudents gain:
* deep insight into the art and science of physically-based rendering
* an appreciation for applied statistics and applied numerical mathematics
* experience with a production quality rendering system (pbrt)