Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
070218 SE Seminar zur Abschlussarbeit (2021S)
Graduate College (Global History and Global Studies)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
GEMISCHT
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 08.02.2021 09:00 bis Mo 22.02.2021 14:00
- Anmeldung von Mi 24.02.2021 09:00 bis Fr 26.02.2021 14:00
- Abmeldung bis Mi 31.03.2021 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
The above indicated dates are preliminary so far. I plan to combine online units with on-site block sessions in May and June.
-
Montag
08.03.
18:30 - 20:00
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 2 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
15.03.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
15.03.
18:30 - 20:00
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 2 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
22.03.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
12.04.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
19.04.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
26.04.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
03.05.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
10.05.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
17.05.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
31.05.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
07.06.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
14.06.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
21.06.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9 -
Montag
28.06.
16:00 - 17:30
Hybride Lehre
Seminarraum Geschichte 3 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 9
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Participants must be in the active phase of research for and writing their master thesis.
Students should be open to peer motivation.
Students should be open to peer motivation.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Regular attendance in class is mandatory and determines the grade. Unfortunately, the course design will not work for master thesis candidates who cannot participate regularly (Cf. Comments above).
Prüfungsstoff
Cf. above
Literatur
TBA on Moodle
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
MA Geschichte (2015): 4 ECTS
MA Geschichte 2019): 5 ECTS
MEd UF Geschichte: 4 ECTS
MA Globalgeschichte und Global Studius (2008): 5 ECTS
MA Globalgeschichte und Global Studies (2019): 5 ECTS
MA Geschichte 2019): 5 ECTS
MEd UF Geschichte: 4 ECTS
MA Globalgeschichte und Global Studius (2008): 5 ECTS
MA Globalgeschichte und Global Studies (2019): 5 ECTS
Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:14
Parts of your thesis will be feedbacked by your peers and the professor.
Students should be aware that an academic text's content, e.g., ideas, analysis, or insights, must not be separated from its style. After all, language is the medium through which scholars present and arrange their thoughts.Method: Students are required to write a part of their thesis twice. The first draft is submitted and subjected to constructive criticism in content, organization, and style. The second draft shows the kind of improvement satisfying to both the students of the course and the professor (and hopefully also your supervisor).Contents: According to this goal, this seminar focuses on how to deal with feedback?
Whether you are submitting an article to a journal or a thesis project, you will receive feedback in the form of a reviewer's comments. In this seminar, how to proceed with such comments. We will consider some concerns, including determining your revision priorities, what to do when you receive conflicting advice from reviewers or your supervisor, how to address points of disagreement, and how to engage with feedback seriously while also maintaining your vision.In the first step, thesis projects will be presented, some in class and all on Moodle. The main focus is on students writing their thesis. Additionally, they are encouraged to respond to a draft of another student's work, preferably overlapping with his/ her area of interest. That is not about judging but helpful feedback.