070219 UE Fremdsprachen in der Geschichtswissenschaft 1 (2014W)
European Migration, Identity and Diversity from 19th to 20th Century
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 08.09.2014 00:00 bis Di 23.09.2014 23:59
- Anmeldung von Mo 06.10.2014 00:00 bis Mi 08.10.2014 23:59
- Abmeldung bis Fr 31.10.2014 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 07.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 14.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 21.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 28.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 04.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 11.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 18.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 25.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 02.12. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 09.12. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 16.12. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 13.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 20.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
- Dienstag 27.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum WISO 1 (ZG1O2.28) Hauptgebäude, Stiege 6 Zwischengeschoß
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Attendance 10%, participation in discussion 10%, oral presentation 20%, written work 60%.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Following 2-3 explanatory talks by the lecturers, the students, having chosen a theme, will offer their findings in an oral presentation. Following discussions on, and criticisms of their contributions, students will apply a text from the reading list on source material as written essays. There will also be occasional written exercises.
Goals: In general, students will read, study, and discuss a wide variety of English texts on migration, identity and diversity in a transatlantic world.
Performance control: Students have to choose their own topic, have to give an oral presentation and write an essay of up 10 pages.
Goals: In general, students will read, study, and discuss a wide variety of English texts on migration, identity and diversity in a transatlantic world.
Performance control: Students have to choose their own topic, have to give an oral presentation and write an essay of up 10 pages.
Literatur
Leslie Page Moch, Moving Europeans. Migration in Western Europe since 1650. 2nd. ed. Bloomington, Indiana 2003.
Anthony Paul Cohen, The Symbolic Construction of Community. London 1989.
Anthony Paul Cohen, The Symbolic Construction of Community. London 1989.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Alle MA Geschichte, Fremdsprachen in der Geschichtswissenschaft (5 ECTS)
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:30
The broad aims of the course are to provide the students with an in-depth knowledge of European migration structures within the complex and long-term process by which both rural and urban societies were transformed during modernity. The readings will be examined to identify the main historical themes, methodology and approaches taken in the reconstruction of various regional mobility patterns and identity constructions. As an outcome of the course, it is expected that students will have a broad overview of the literature on European migration and identity, and comment and criticize it within historical research.