110074 AR Didaktische Arbeitsgemeinschaft III Spanisch (2013W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Voraussetzungen lt. Studienplan: Absolvierung der Sprachbeherrschung/I. Studienabschnitt und der Fachdidaktik/I. Studienabschnitt, Absolvierung von 730-S empfohlen
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 30.09.2013 09:00 bis Do 03.10.2013 23:59
- Abmeldung bis Do 31.10.2013 12:00
Details
max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch, Spanisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 07.10. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 14.10. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 21.10. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 28.10. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 04.11. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 11.11. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 18.11. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 25.11. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 02.12. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 09.12. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 16.12. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 13.01. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 20.01. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
- Montag 27.01. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Topics frequently dealt with on a more advanced level in AHS will be discussed and a meaningful didactic presentation will be aimed at; the main focus are activities with high students' participation. The CEFR and its importance for the current curricula and final exams will be presented. The considerations relevant for correcting / describing / assessing learners' performance will be worked out. Students will learn about and try out some 'alternative' forms of teaching, assessing and new ways of including literature in the language classroom.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
continous assessment of course work, written paper,
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The aim of the course is to introduce students to (and have them experience in simulations) numerous methods and ways of presenting topics and using materials in the language class room. It wants to encourage them to include into their course design the skills relevant for written and oral final exams; it also aims at making students' aware of the sensitive areas of correcting and assessment.
Prüfungsstoff
short lectures, various forms of pair and groupwork and presentastions, class room simulations, discussions
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Lehramt: 740-S
Letzte Änderung: Do 24.11.2022 00:17