Universität Wien

110074 AR Didaktische Arbeitsgemeinschaft III Spanisch (2013W)

3.50 ECTS (3.00 SWS), SPL 11 - Romanistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Voraussetzungen lt. Studienplan: Absolvierung der Sprachbeherrschung/I. Studienabschnitt und der Fachdidaktik/I. Studienabschnitt, Absolvierung von 730-S empfohlen

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch, Spanisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Montag 07.10. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 14.10. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 21.10. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 28.10. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 04.11. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 11.11. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 18.11. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 25.11. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 02.12. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 09.12. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 16.12. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 13.01. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 20.01. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8
  • Montag 27.01. 08:30 - 10:45 Seminarraum ROM 7 (3B-O1-16A) UniCampus Hof 8

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Topics frequently dealt with on a more advanced level in AHS will be discussed and a meaningful didactic presentation will be aimed at; the main focus are activities with high students' participation. The CEFR and its importance for the current curricula and final exams will be presented. The considerations relevant for correcting / describing / assessing learners' performance will be worked out. Students will learn about and try out some 'alternative' forms of teaching, assessing and new ways of including literature in the language classroom.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

continous assessment of course work, written paper,

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The aim of the course is to introduce students to (and have them experience in simulations) numerous methods and ways of presenting topics and using materials in the language class room. It wants to encourage them to include into their course design the skills relevant for written and oral final exams; it also aims at making students' aware of the sensitive areas of correcting and assessment.

Prüfungsstoff

short lectures, various forms of pair and groupwork and presentastions, class room simulations, discussions

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Lehramt: 740-S

Letzte Änderung: Do 24.11.2022 00:17