Universität Wien FIND

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Vor-Ort-Lehre und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein. Melden Sie sich für Lehrveranstaltungen/Prüfungen über u:space an, informieren Sie sich über den aktuellen Stand auf u:find und auf der Lernplattform moodle. ACHTUNG: Lehrveranstaltungen, bei denen zumindest eine Einheit vor Ort stattfindet, werden in u:find momentan mit "vor Ort" gekennzeichnet.

Regelungen zum Lehrbetrieb vor Ort inkl. Eintrittstests finden Sie unter https://studieren.univie.ac.at/info.

120002 SE MEd 03: SE Applied Research Seminar (2021S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
DIGITAL
Do 06.05. 16:15-17:45 Digital

An/Abmeldung

Details

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Online
Donnerstag 16:15-17:45
Beginn: 11.03.2021

Donnerstag 11.03. 16:15 - 17:45 Digital
Donnerstag 18.03. 16:15 - 17:45 Digital
Donnerstag 25.03. 16:15 - 17:45 Digital
Donnerstag 15.04. 16:15 - 17:45 Digital
Donnerstag 22.04. 16:15 - 17:45 Digital
Donnerstag 29.04. 16:15 - 17:45 Digital
Donnerstag 20.05. 16:15 - 17:45 Digital
Donnerstag 27.05. 16:15 - 17:45 Digital
Donnerstag 10.06. 16:15 - 17:45 Digital
Donnerstag 17.06. 16:15 - 17:45 Digital
Donnerstag 24.06. 16:15 - 17:45 Digital

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

L2 Language Productions in Educational Contexts

This seminar will provide methods-oriented insights into educational research, focusing on language productions of L2 speakers in educational contexts.

We will focus, both in terms of individual language productions (e.g., short narratives, written assignments) and in the interactive classroom space.
We will consider these language productions from a number of (mostly qualitative) research approaches and methods, including diverse types of discourse analysis, genre analysis, and frameworks related to language descriptions of learners, such as CAF (Complexity-Accuracy-Fluency), critically discussing also Error Analysis.
We will also address means of incorporating the learner in research designs focused on the language products created, such as interviews, questionnaires and observations.

Some general issues of conducting research within an educational framework will be address, including research ethics, researcher bias, research politics.

(Note that this is course is the ‘general’ seminar in the MEd and NOT about providing specific support for your MEd theses. This is addressed in the MA thesis seminar)

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

In order to successfully complete the course, students have to do all of the following:

• Participate actively in class, i.e. regular attendance, completion of online tasks and two short methods assignment tasks during the course (40 points in total)
- Group project and presentation (max. 60 points in total)

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Attendance is obligatory (max. 2 absences)
A maximum of 100 points can be achieved.
0-59 = Nicht genügend
60-69= Genügend
70 -79= Befriedigend
80 - 89= Gut
90-100 = Sehr gut

Prüfungsstoff

There is no sit-down exam. As indicated above, understanding the rationale and the means of applying research methods, both independently and in connection with a larger research project, is shown through successful completion of tasks

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: MEd 046/507
Code/Modul: MEd 03
Lehrinhalt: 12-4830

Letzte Änderung: Mi 21.04.2021 11:26