120012 SE Literary Seminar / BA-Arbeit / MA British/Irish/New English (2011S)
The Well-Made Play in the Twentieth Century
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 07.02.2011 00:00 bis So 20.02.2011 23:59
- Anmeldung von Mi 23.02.2011 00:00 bis Di 01.03.2011 23:59
- Abmeldung bis Do 31.03.2011 23:59
Details
max. 18 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Dienstag
08.03.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
15.03.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
22.03.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
29.03.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
05.04.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
12.04.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
03.05.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
10.05.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
17.05.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
24.05.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
31.05.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
07.06.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
21.06.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag
28.06.
14:00 - 16:00
Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The well-made play originated in France in the nineteenth century (Scribe, Sardou) and had its heyday in British theatre in the late Victorian age. However, despite several attempts to oust it from the British stage, it remained the most popular dramatic form throughout the twentieth century. A prominent contemporary theatre historian claims that the well-made play became and still remains the traditional model of play construction. A further important aspect is its close connection to dramatic as well as stage realism. In this seminar we will explore representative well-made plays, comic as well as serious.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Regular attendance, oral presentation, active participation in class discussions, academic paper (20-25 pages), final essay.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Introduce students to the most widely used dramatic form in British theatre, make them aware of characteristic structural and thematic features of the well-made play and, ultimately, acquaint them with the mechanics of playwriting.
Prüfungsstoff
Introduction to the aesthetic features of the well-made play, contextualisation within dramatic and theatrical history; students' presentations, class discussions.
Literatur
The texts analysed will include plays by Henry Arthur Jones, Arthur Wing Pinero, John Galsworthy, Noel Coward, Terence Rattigan, John Osborne and Alan Ayckbourn.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: Diplom 343, UF 344, BA 612, MA 844;
Code/Modul: 322, 326/328, 336/338, 721-723, 821, BA12, MA4, MA7;
Lehrinhalt: 12-0216
Code/Modul: 322, 326/328, 336/338, 721-723, 821, BA12, MA4, MA7;
Lehrinhalt: 12-0216
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33