120023 AR Linguistics course (interactive) 223/224 (2010W)
Educational Linguistics
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 13.09.2010 00:00 bis So 26.09.2010 23:59
- Anmeldung von Mi 29.09.2010 00:00 bis Di 05.10.2010 23:59
- Abmeldung bis So 31.10.2010 23:59
Details
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 15.10. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 22.10. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 29.10. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 05.11. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 12.11. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 19.11. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 26.11. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 03.12. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 10.12. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 17.12. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 14.01. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 21.01. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Freitag 28.01. 12:00 - 13:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
1. A summary of, commentary on, and short class presentation on one article
2. A short essay on one aspect or subtopic within the field of EL
2. A short essay on one aspect or subtopic within the field of EL
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Students will gain a deeper understanding of the multiple roles that language plays in educational settings. In addition, students will be able to evaluate critically the relevance of linguistic theory for language learning and teaching, as well as understand language teachers' need for in-depth knowledge about language.
Prüfungsstoff
Mini lectures, discussions about readings, class presentations, group work. Learning platform: MOODLE.
Literatur
Required and recommended readings will be made available.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: Diplom 343, UF 344;
Code/Modul: 223, 224, 223-225;
Lehrinhalt: 12-0028
Code/Modul: 223, 224, 223-225;
Lehrinhalt: 12-0028
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
- Pedagogical Principles and Practices in Language Education
- Linguistics and its Relevance to Language Teaching and Learning
- Classroom Interaction and Classroom Research
- Perception, Awareness and Knowledge About Language
- Agency and Identity in Language Learning
- Variation, Diversity, and Variability
- Languaging and Translanguaging
- Multicompetence and Multimodality
- Language Policy and Educational Politics
- CALL (Computer-Assisted Language Learning)