120069 UE English for Academic Purposes = Advanced Integrated Language Skills 2 (2011S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 07.02.2011 00:00 bis So 20.02.2011 23:59
- Anmeldung von Mi 23.02.2011 00:00 bis Di 01.03.2011 23:59
- Abmeldung bis Do 31.03.2011 23:59
Details
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 09.03. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 16.03. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 23.03. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 30.03. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 06.04. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 13.04. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 04.05. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 11.05. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 18.05. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 25.05. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 01.06. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 08.06. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 15.06. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 22.06. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Mittwoch 29.06. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assignments, class participation
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
- to develop students' use of English in an academic environment
- to promote students' capacity to present research findings in an appropriate form
- to enable students to reflect critically on their own work and that of others
- to promote students' capacity to present research findings in an appropriate form
- to enable students to reflect critically on their own work and that of others
Prüfungsstoff
Interactive classwork, independent study
Literatur
Core texts will be provided in a reader which will be available at the beginning of the semester.
Recommended further reading:
Clark, Romy; Ivanic, Roz. 1997. The politics of writing. London, New York: Routledge.
Swales, John M.; Feak, Christine B. 2000. English in today's research world. A writing guide. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Swales, John, M.; Feak, Christine B. 2004. Academic writing for graduate students (2nd edition). Ann Arbor: University of Michigan Press.
Recommended further reading:
Clark, Romy; Ivanic, Roz. 1997. The politics of writing. London, New York: Routledge.
Swales, John M.; Feak, Christine B. 2000. English in today's research world. A writing guide. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Swales, John, M.; Feak, Christine B. 2004. Academic writing for graduate students (2nd edition). Ann Arbor: University of Michigan Press.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: Diplom 343, UF 344, ME 812, MA 844;
Code/Modul: 122, ME2, MA2;
Lehrinhalt: 12-0118
Code/Modul: 122, ME2, MA2;
Lehrinhalt: 12-0118
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
- Students' identity as writers and readers of academic texts
- Academic genre conventions
- Textual competence
The content and structure of this course, in particular its assignments, are conceived specifically for students who are working on a research paper (an MA thesis or a seminar paper) in the same semester