120097 UE Themenspezifische Lehrveranstaltung (Fachdidaktik) (2011S)
English in Adult Education
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 07.02.2011 00:00 bis So 20.02.2011 23:59
- Anmeldung von Mi 23.02.2011 00:00 bis Di 01.03.2011 23:59
- Abmeldung bis Do 31.03.2011 23:59
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 28.03. 08:00 - 12:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 11.04. 08:00 - 12:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 09.05. 08:00 - 12:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 23.05. 08:00 - 12:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 06.06. 08:00 - 12:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Montag 20.06. 08:00 - 12:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course addresses the pivotal factors that influence foreign language learning in adult life within a formal learner setting, and resulting educational implications. We will explore and discuss the relevance and impact of the following parameters: psychological traits, cognitive and metacognitive dimensions, individual characteristics and subjective variables, neuroscientific considerations, age and learning aptitude, learner strategies and techniques, socio-political requirements (globalization, lifelong learning). Another key aspect is the role of the language teacher/instructor in adult education (advisor, coordinator, manager), his/her self-concept, and the importance of rapport. On the basis of relevant underlying concepts and the identification of specific learner requirements we will discuss a range of methodological approaches (e.g. chances and constraints of learner autonomy) and develop appropriate teaching/learning methods, techniques and tools.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Regular and active participation, portfolio, short presentations.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The aim of the course is twofold: first, to identify the potentials and dynamics of teacher/learner interaction in a formal adult classroom setting (and beyond) and second, to foster the development of a specific teacher profile.
Prüfungsstoff
Project work, readings, discussions, observation and teaching practice in educational institutions, oral presentations.
Literatur
Suggestions will be made in class.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: Diplom 343, UF 344, ME 812;
Code/Modul: 622, 623, 625/626, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-0280
Code/Modul: 622, 623, 625/626, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-0280
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33