Universität Wien

120122 UE Themenspezifische Lehrveranstaltung (Fachdidaktik) (2011S)

Implementing the European Language Portfolio in a learner-centred classroom

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Freitag 11.03. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 18.03. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 25.03. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 01.04. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 08.04. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 15.04. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 06.05. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 13.05. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 20.05. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 27.05. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 03.06. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 10.06. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 17.06. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
  • Freitag 24.06. 08:00 - 10:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course provides students with the necessary knowledge for implementing the European Language Portfolio in a learner-centred classroom. After an introduction to the Common European Framework of Reference and its action-oriented approach (basis for Austrian curricula for modern languages, educational standards E8 and E13 and final exams), the ELP concept and its implications for learners and teachers will be presented and examined.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Participation in class discussions based upon background reading assignments, short presentations ; keeping an e-portfolio ; project paper

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The aims of this course are for students to

" get to know and critically reflect upon selected chapters of the CEFR with respect to its impact on secondary education in Austria

" familiarize themselves with the learner-centred approach of the ELP, in particular with its focus on autonomous learning and the development of individual plurilingualism in theory and practice

" reflect upon their own experience as language learners by keeping an e-portfolio

Prüfungsstoff

Interactive class, reflection upon individual language learning experiences by keeping an e-portfolio ; e-learning component.

Literatur

Selected chapters from :

Council of Europe. Common European Framework of Reference: Learning, teaching, assessment. Cambridge : CUP, 2001. Downloadable version from http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/source/Framework_EN.pdf

Morrow, Keith (ed). Insights from the Common European Framework. Oxford : OUP, 2004.

Other materials will be provided in class.


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: Diplom 343, UF 344, ME 812;
Code/Modul: 622, 624, 625/626, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-0281

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33