120140 UE Introduction to Language Teaching I (2007W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
anrechenbar als K 603. Anrechenbar für Schwerpunktmodul Spracherwerb/ Sprachunterricht I für 343 (ECTS: 4.00)
Details
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Dienstag
09.10.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
16.10.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
23.10.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
30.10.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
06.11.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
13.11.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
20.11.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
27.11.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
04.12.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
11.12.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
18.12.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
08.01.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
15.01.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
22.01.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Dienstag
29.01.
12:00 - 14:00
Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The objectives of this course are to prepare students for the Schulpraktikum by focusing on the diverse roles and tasks of the EFL teacher, the basic concepts of CLT, lesson planning, classroom management and practical teaching techniques, as well as observation criteria.
Prüfungsstoff
interactive
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
601, K 603
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
· Teacher's roles
· Language learners and foreign language learning
· Presenting and explaining
· Classroom management, classroom language
· Lesson observation
· Planning lessons
· The communicative classroom
· Teaching vocabulary and teaching listening
· Language teaching games
· General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.Assessment will be mainly based on portfolios.