Universität Wien

120148 AR Principles of ELT Methodology (2007W)

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

anrechenbar als K 601.

Details

Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Mittwoch 10.10. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 17.10. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 24.10. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 31.10. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 07.11. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 14.11. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 21.11. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 28.11. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 05.12. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 12.12. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 09.01. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 16.01. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 23.01. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Mittwoch 30.01. 10:00 - 12:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course explores the relevance of applied linguistics to language education. It will introduce participants to principles, concepts and terminology which form the basis of EFL methodology. We shall concentrate on a few central issues and use these to investigate ideas about language learning and teaching. These will include: models of teacher education, language description for pedagogy, second language learning, curriculum and syllabus design, individual learner differences, education standards, classroom assessment, analysis and critique of communicative language teaching and other approaches. The focus will not be on practising teaching skills but on critical reflection.

Please note: There will be a reading list, regular assignments and a final written exam.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

interactive

Literatur

Textbook: Widdowson, H. G. 2003. Defining Issues in Language Teaching. OUP.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

629, K 601

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33