120154 UE Themenspezifische Lehrveranstaltung (Fachdidaktik) (2010W)
"Language Assessment: Theory and Practice"
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 13.09.2010 00:00 bis So 26.09.2010 23:59
- Anmeldung von Mi 29.09.2010 00:00 bis Di 05.10.2010 23:59
- Abmeldung bis So 31.10.2010 23:59
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 14.10. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 21.10. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 28.10. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 04.11. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 11.11. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 18.11. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 25.11. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 02.12. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 09.12. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 16.12. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 13.01. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 20.01. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 27.01. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Assessment will be based on students' own projects and their participation in class.
Prüfungsstoff
Literatur
Core text: McNamara, T. (2000) Language testing. Oxford: Oxford University Press and a Book of readings
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: Diplom 343, UF 344, ME 812;
Code/Modul: 622, 624, 625/626, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-0281
Code/Modul: 622, 624, 625/626, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-0281
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
These decisions will include placing students in appropriate groups or classes according to their needs, deciding what next to teach, establishing achievement against course goals, and reporting to interested stakeholders about learning outcomes. The fundamental link between assessment, learning and teaching will be emphasized, as well as the policy context in which such assessment occurs. Guiding frameworks for assessment such as the Common European Framework of Reference will be examined. Steps in the development and validation of assessment procedures will be introduced, including the analysis of the social and policy context of test use, analysis of the target use domain, the relevance and reliability of assessments, and methods of establishing and improving the quality of assessments. The assessment of the skills of listening, speaking, reading and writing will be considered in detail.