120157 AR Linguistics course (interactive) 223/224 (2010S)
Bilingualism
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Diese LVA gilt für das Diplomstudium (UniStG) und das Lehramt UF Englisch (UniStG).
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 10.02.2010 06:00 bis Mi 17.02.2010 23:59
- Anmeldung von Sa 20.02.2010 10:00 bis Do 04.03.2010 16:00
- Abmeldung bis Mi 31.03.2010 23:59
Details
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 10.03. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 17.03. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 24.03. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 14.04. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 21.04. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 28.04. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 05.05. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 12.05. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 19.05. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 26.05. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 02.06. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 09.06. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 16.06. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 23.06. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 30.06. 10:00 - 11:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The class will begin with a review of basic terms and concepts, including 'languages' and 'dialects', the dialect continuum, standard, national and official languages, language varieties, factors of variation. These concepts will then be used to illustrate a series of brief case-studies of societal bi- and multi-lingualism, e.g. Malta, Finland, Belgium, Wales, Luxembourg, the Amazon basin, the USA, New Zealand and India. Finally, different types of individual bilingualism will be discussed (e.g. balanced, dominant, receptive, childhood bilingualism etc.), as well as code-switching, and attitudes to bilingualism.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
i) an essay to be handed in in January (about 3,000 words) and (ii) a classroom task, details of which will be provided during the first session.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The aim of the class is twofold: to familiarise students with a number of fundamental sociolinguistic concepts, and to encourage them to reflect on their own personal and social identities as language learners and users.
Prüfungsstoff
After the initial, theoretical phase, the class will largely consist of the description and discussion of specific examples of bilingual situations and behaviour, drawing where possible on the students' own experience.
Literatur
Students are expected to prepare for the course by reading at least Section I (pages 1 - 89) of Edith Harding-Esch and Philip Riley The Bilingual Family (Second edition 2003, Cambridge University Press). A selective bibliography will be distributed in class.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Diplom 343, UF 344
LI 12-0028, SPCode 223, 224, 223-225
LI 12-0028, SPCode 223, 224, 223-225
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33