Universität Wien

120163 UE Themenspezifische Lehrveranstaltung (Fachdidaktik) 624: Framing the Future (2008W)

Teaching with the CEF + ELP

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Diese LVA gilt für das Masterstudium English Language and Linguistics nach UG2002, das Diplomstudium (UniStG) und das Lehramt UF Englisch (UniStG).

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Donnerstag 09.10. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 16.10. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 23.10. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 30.10. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 06.11. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 13.11. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 20.11. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 27.11. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 04.12. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 11.12. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 18.12. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 08.01. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 15.01. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 22.01. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Donnerstag 29.01. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The Common European Framework of Reference for Languages is, despite its unsexy title, one of the most important documents about language teaching for years to come. It forms the basis for teaching, learning, assessment, and thus underlies and accompanies all recent developments in classroom practice.
In this course we will have a close look at some chapters of the CEF as well as (different examples of) European Language Portfolios, and relate these to current issues in language teaching: CLT teaching, the 4 skills, the development of competences, the role of grammar, teacher / learner roles, learner autonomy, individual learner differences, critique of textbooks, communicative assessment etc.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Participation in class discussions based on background reading assignments, short presentations, teaching project

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The aim of this course is for students to develop an understanding how the CEF and the ELP can be integrated into classroom practice.
Students will a) familiarize themselves with the underlying principles of the CEF and the 3 parts of an ELP (esp. the new Austrian ELP 10+/15+); b) develop activities and materials to teach skills and competences using the ELP and try these out in classroom practice.

Prüfungsstoff

Interactive class and teaching practice in a school

Literatur

Materials will be provided in class.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

624, 623, 625, 626, 2053, 2054, 2055, 2056, 2057

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33