120400 UE Language Competence II (UF MA EN 04) (2021W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
GEMISCHT
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.09.2021 00:00 bis Mi 15.09.2021 11:59
- Abmeldung bis So 31.10.2021 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
New from 22 Nov: all classes will be online until further notice
-
Montag
04.10.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
11.10.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
18.10.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
25.10.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
08.11.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
15.11.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
22.11.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
29.11.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
06.12.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
13.12.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
10.01.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
17.01.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
24.01.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05 -
Montag
31.01.
12:15 - 13:45
Hybride Lehre
Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment is based on in-class and home assignments, peer feedback tasks, and a final oral exam, which involves oral production and oral interaction.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Attendance (max. 2 absences)1. Peer feedback tasks, in-class and home assignments (30%)
2. Final exam: oral production (35%)
3. Final exam: oral interaction (35%)Prerequisites for taking the exam: in-class presentationAssessment scales: see MoodleGrading scale:
1 (sehr gut) 100-90%;
2 (gut) 89-80%;
3 (befriedigend) 79-70%;
4 (genügend) 69-60%;
5 (nicht genügend) 59-0%.
2. Final exam: oral production (35%)
3. Final exam: oral interaction (35%)Prerequisites for taking the exam: in-class presentationAssessment scales: see MoodleGrading scale:
1 (sehr gut) 100-90%;
2 (gut) 89-80%;
3 (befriedigend) 79-70%;
4 (genügend) 69-60%;
5 (nicht genügend) 59-0%.
Prüfungsstoff
Continuous assessment based on what is covered in the course; details will be given in class and on Moodle
Literatur
Will be provided on Moodle
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF MA EN 046; 507
Code/Modul: M 4A / 4B;
Lehrinhalt: 12-4841
Code/Modul: M 4A / 4B;
Lehrinhalt: 12-4841
Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:16
This course focuses on oral production, interaction and mediation skills for teachers of English. It develops discourse skills relevant to the educational domain, such as explaining concepts, giving instructions, checking understanding, initiating and moderating discussions, facilitating collaboration, encouraging conceptual talk, and critically evaluating contributions. The course also discusses characteristic features of spoken language, including classroom discourse, and provides ample opportunity for practice. Students will learn to make effective use of body language, intonation, voice, turn-taking devices and lexico-grammatical means to interact successfully in educational contexts.Aims:- to speak fluently and effectively in various forms of interaction and production- to have expert knowledge of the characteristics of spoken language- to have practical analytical skills, e.g. for monitoring and analyzing the speech of learners- to facilitate access to knowledge and concepts through spoken languageMethods:Communicative language practice based on the discussion of theoretical concepts, presentations, role plays