Universität Wien

121194 TR Sprachlabor zu PPOCS (2013W)

British English - Tutorial

0.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik

Zusammenfassung

1 Gander (Tutorium)
2 Bürger (Tutorium)
3 Dietrich (Tutorium)
4 Schober (Tutorium)
5 Kalb (Tutorium)
6 Fuchs (Tutorium)

An/Abmeldung

Gruppen

Gruppe 1

(weekly) WED 13:00-15:00 Sprachlabor 2

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine

Zur Zeit sind keine Termine bekannt.

Gruppe 2

(weekly) WED 17:30-19:00 Sprachlabor 2

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine

Zur Zeit sind keine Termine bekannt.

Gruppe 3

(weekly) TUE 15:30-17:00 Sprachlabor 2

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine

Zur Zeit sind keine Termine bekannt.

Gruppe 4

(weekly) WED 15:00-17:00 Sprachlabor 2

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine

Zur Zeit sind keine Termine bekannt.

Gruppe 5

(weekly) THU 15:00-17:00 Sprachlabor 2

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine

Zur Zeit sind keine Termine bekannt.

Gruppe 6

(weekly) MON 15:00-16:30 Sprachlabor 2

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine

Zur Zeit sind keine Termine bekannt.

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Building on the knowledge in phonetics and phonology acquired in the "Introduction to the Study of Language 1" lecture, this course further elaborates the main aspects of English pronunciation at both the segmental and suprasegmental level, and provides ample opportunity for practice. There are courses taking either American or British English as their teaching models. It is recommended that students choose the accent they feel corresponds most closely to their English or the accent they can identify with most.
PPOCS 1 comprises a compulsory two-hour Language Lab session each week, for which students must register separately (Sprachlabor zu PPOCS, LV nos 121193, 121194).

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Assessment is based on an oral exam at the end of term including a presentation, reading and conversation, an in-class presentation, a theory test, a portfolio on practical phonetics, and class participation

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

- to improve students' pronunciation
- to improve students oral presentation and reading skills
- to improve students' communication skills
- to reinforce students' theoretical background in practical phonetics (including transcription)

Prüfungsstoff

Communicative language practice based on the discussion of theoretical concepts, presentations

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Tutorium

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33