Universität Wien

121220 UE English for Academic Purposes (2014S)

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Zusammenfassung

1 Rieder-Bünemann , Moodle
2 Prillinger , Moodle
3 Rheindorf , Moodle
4 Rheindorf , Moodle

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.

Gruppen

Gruppe 1

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Dienstag 11.03. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 18.03. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 25.03. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 01.04. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 08.04. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 29.04. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 06.05. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 13.05. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 20.05. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 27.05. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 03.06. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 17.06. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 24.06. 13:00 - 15:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

- to develop students' use of English in an academic environment
- to promote students' capacity to present research findings in an appropriate form
- to enable students to reflect critically on their own work and that of others

Literatur

Core texts will be provided in a reader which will be available at the beginning of the semester.

Recommended further reading:
Clark, Romy; Ivanic, Roz. 1997. The politics of writing. London, New York: Routledge.
Swales, John M.; Feak, Christine B. 2000. English in today's research world. A writing guide. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Swales, John, M.; Feak, Christine B. 2004. Academic writing for graduate students (2nd edition). Ann Arbor: University of Michigan Press.

Gruppe 2

Please note: it is highly recommended that you take EAP only if you are working on a research paper (seminar paper, MA thesis) in the same semester.

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Mittwoch 19.03. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 26.03. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 02.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 09.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 30.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 07.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 14.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 21.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 28.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 04.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 11.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 18.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 25.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

- to develop students' use of English in an academic environment

- to promote students' capacity to present research findings in an appropriate form

- to enable students to reflect critically on their own work and that of others

Literatur

Core texts will be provided in a reader which will be available at the beginning of the semester.

Recommended further reading:

Clark, Romy; Ivanic, Roz. 1997. The politics of writing. London, New York: Routledge.

Swales, John M.; Feak, Christine B. 2000. English in today's research world. A writing guide. Ann Arbor: University of Michigan Press.

Swales, John, M.; Feak, Christine B. 2004. Academic writing for graduate students (2nd edition). Ann Arbor: University of Michigan Press.

Gruppe 3

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Dienstag 11.03. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 18.03. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 25.03. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 01.04. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 08.04. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 29.04. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 06.05. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 13.05. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 20.05. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 27.05. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 03.06. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 17.06. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Dienstag 24.06. 15:00 - 17:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

- to develop students' use of English in an academic environment

- to promote students' capacity to present research findings in an appropriate form

- to enable students to reflect critically on their own work and that of others

Literatur

Core texts will be provided in a reader which will be available at the beginning of the semester.

Recommended further reading:

Clark, Romy; Ivanic, Roz. 1997. The politics of writing. London, New York: Routledge.

Swales, John M.; Feak, Christine B. 2000. English in today's research world. A writing guide. Ann Arbor: University of Michigan Press.

Swales, John, M.; Feak, Christine B. 2004. Academic writing for graduate students (2nd edition). Ann Arbor: University of Michigan Press.

Gruppe 4

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Montag 10.03. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 17.03. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 24.03. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 31.03. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 07.04. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 28.04. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 05.05. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 12.05. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 19.05. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 26.05. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 02.06. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 16.06. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 23.06. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Montag 30.06. 10:00 - 12:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

- to develop students' use of English in an academic environment

- to promote students' capacity to present research findings in an appropriate form

- to enable students to reflect critically on their own work and that of others

Literatur

Core texts will be provided in a reader which will be available at the beginning of the semester.

Recommended further reading:

Clark, Romy; Ivanic, Roz. 1997. The politics of writing. London, New York: Routledge.

Swales, John M.; Feak, Christine B. 2000. English in today's research world. A writing guide. Ann Arbor: University of Michigan Press.

Swales, John, M.; Feak, Christine B. 2004. Academic writing for graduate students (2nd edition). Ann Arbor: University of Michigan Press.


Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

As part of the MA programme students are required to plan and undertake research leading towards an MA thesis. This course is designed to support students in this process, building on knowledge they have gained from previous language classes and their experience of writing academic papers. The course addresses the following three core issues:

- Students' identity as writers and readers of academic texts

- Academic genre conventions

- Textual competence

Important note: students are advised to take this course as their second language class of the MA (i.e. after English in a Professional Context - Advanced) to ensure they already have a clearer idea about their MA project. Ideally this course is taken in parallel to the Seminar.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Assignments, class participation

Prüfungsstoff

Interactive classwork, independent study

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: UF 344, ME 812, MA 844;
Code/Modul: UF 4.2.2, ME2, MA2;
Lehrinhalt: 12-1221

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33