121220 UE English for Academic Purposes (2017W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 11.09.2017 00:00 bis Do 21.09.2017 23:59
- Abmeldung bis Di 31.10.2017 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 09.10. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 16.10. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 23.10. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 30.10. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 06.11. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 13.11. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 20.11. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 27.11. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 04.12. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 11.12. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 08.01. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 15.01. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 22.01. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 29.01. 14:00 - 16:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Gruppe 2
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 13.10. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 20.10. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 27.10. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 03.11. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 10.11. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 17.11. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 24.11. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 01.12. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 15.12. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 12.01. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 19.01. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Freitag 26.01. 10:00 - 12:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Gruppe 3
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 11.10. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 18.10. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 25.10. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 08.11. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 15.11. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 22.11. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 29.11. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 06.12. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 13.12. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 10.01. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 17.01. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 24.01. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 31.01. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Gruppe 4
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 12.10. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 19.10. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 09.11. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 16.11. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 23.11. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 30.11. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 07.12. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 14.12. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 11.01. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 18.01. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Donnerstag 25.01. 12:00 - 14:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Gruppe 5
ACHTUNG! Zeitänderung
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
ACHTUNG! Zeitänderung
- Montag 09.10. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 16.10. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 23.10. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 30.10. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 06.11. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 13.11. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 20.11. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 27.11. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 04.12. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 11.12. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 08.01. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 15.01. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 22.01. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 29.01. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Class participation and assignments (abstract, book review, text analysis, research proposal, literature review)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Attendance (max. 2 absences)Students are assessed by continuous assessment only. The assignments are weighted as follows:
- Abstract 15%
- Book review 15%
- Text analysis of academic text (group presentation) 15%
- Research proposal 20%
- Literature review 30%
- Participation 5%
Students who fail to hand in the literature review will fail the course.
- Abstract 15%
- Book review 15%
- Text analysis of academic text (group presentation) 15%
- Research proposal 20%
- Literature review 30%
- Participation 5%
Students who fail to hand in the literature review will fail the course.
Prüfungsstoff
Continuous assessment based on what is covered in the course; details will be given in class and on moodle.
Literatur
Core texts will be provided in a reader which will be available at the beginning of the semester.Recommended further reading:
- Clark, Romy; Ivanic, Roz. 1997. The politics of writing. London, New York: Routledge.
- Swales, John M.; Feak, Christine B. 2000. English in today's research world. A writing guide. Ann Arbor: University of Michigan Press.
- Swales, John, M.; Feak, Christine B. 2012. Academic writing for graduate students (3rd edition). Ann Arbor: University of Michigan Press.
- Clark, Romy; Ivanic, Roz. 1997. The politics of writing. London, New York: Routledge.
- Swales, John M.; Feak, Christine B. 2000. English in today's research world. A writing guide. Ann Arbor: University of Michigan Press.
- Swales, John, M.; Feak, Christine B. 2012. Academic writing for graduate students (3rd edition). Ann Arbor: University of Michigan Press.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344, MA 844, MA 812(2)
Code/Modul: UF 4.2.2, M 02
Lehrinhalt: 12-1221
Code/Modul: UF 4.2.2, M 02
Lehrinhalt: 12-1221
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
As part of the MA programme students are required to plan and undertake research leading towards an MA thesis. This course is designed to support students in this process, building on knowledge they have gained from previous language classes and their experience of writing academic papers. The course addresses the following three core issues:
- Students' identity as writers and readers of academic texts
- Academic genre conventions
- Textual competenceImportant note: students are advised to take this course as their second language class of the MA (i.e. after English in a Professional Context - Advanced) to ensure they already have a clearer idea about their MA project. Ideally this course is taken in parallel to the Seminar.Aims:
- to develop students' use of English in an academic environment
- to promote students' capacity to present research findings in an appropriate form
- to enable students to reflect critically on their own work and that of othersMethods:
Interactive classwork, independent study