Universität Wien FIND

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Vor-Ort-Lehre und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein. Melden Sie sich für Lehrveranstaltungen/Prüfungen über u:space an, informieren Sie sich über den aktuellen Stand auf u:find und auf der Lernplattform moodle. ACHTUNG: Lehrveranstaltungen, bei denen zumindest eine Einheit vor Ort stattfindet, werden in u:find momentan mit "vor Ort" gekennzeichnet.

Regelungen zum Lehrbetrieb vor Ort inkl. Eintrittstests finden Sie unter https://studieren.univie.ac.at/info.

121220 UE English for Academic Purposes (2020S)

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

ACHTUNG! Zeitänderung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first serve").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Montag 09.03. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 16.03. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 23.03. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 30.03. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 20.04. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 27.04. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 04.05. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 11.05. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 18.05. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 25.05. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 08.06. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 15.06. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 22.06. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 29.06. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Content:
As part of the MA programme students are required to plan and undertake research leading towards an MA thesis. This course is designed to support students in this process, building on knowledge they have gained from previous language classes and their experience of writing academic papers. The course addresses the following three core issues:
- Students' identity as writers and readers of academic texts
- Academic genre conventions
- Textual competence

Important note: students are advised to take this course as their second language class of the MA (i.e. after English in a Professional Context - Advanced) to ensure they already have a clearer idea about their MA project. Ideally this course is taken in parallel to the Seminar.

Aims:
- to develop students' use of English in an academic environment
- to promote students' capacity to present research findings in an appropriate form
- to enable students to reflect critically on their own work and that of others

Methods:
Interactive classwork, independent study

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Class participation and assignments (abstract, book review, text analysis, research proposal, literature review)

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Attendance (max. 2 absences)

Students are assessed by continuous assessment only. The assignments are weighted as follows:
- Abstract 15%
- Book review 15%
- Text analysis of academic text (group presentation) 15%
- Research proposal 20%
- Literature review 30%
- Participation 5%
Students who fail to hand in the literature review will fail the course.

Grading scale:

1 (sehr gut) 14-15 points;
2 (gut) 11-13 points;
3 (befriedigend) 8-10 points;
4 (genügend) 5-7 points;
5 (nicht genügend) 0-4 points

Your work may be subjected to the plagiarism detection software Turnitin.

Prüfungsstoff

Continuous assessment based on what is covered in the course; details will be given in class and on moodle.

Literatur

Core texts will be provided in a reader which will be available at the beginning of the semester.

Recommended further reading:
- Clark, Romy; Ivanic, Roz. 1997. The politics of writing. London, New York: Routledge.
- Swales, John M.; Feak, Christine B. 2000. English in today's research world. A writing guide. Ann Arbor: University of Michigan Press.
- Swales, John, M.; Feak, Christine B. 2012. Academic writing for graduate students (3rd edition). Ann Arbor: University of Michigan Press.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: UF 344, MA 844, MA 812(2)
Code/Modul: UF 4.2.2, M 02
Lehrinhalt: 12-1221

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:20