122010 VO STEOP: Introduction to the Study of Language 1 (2013W)
Labels
Details
max. 195 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
-
Mittwoch
16.10.
11:30 - 13:00
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
BIG-Hörsaal Hauptgebäude, Tiefparterre Stiege 1 Hof 1
Hörsaal 1 Hauptgebäude Tiefparterre Stiege 1 Hof 1 -
Mittwoch
23.10.
11:30 - 13:00
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
BIG-Hörsaal Hauptgebäude, Tiefparterre Stiege 1 Hof 1
Hörsaal 1 Hauptgebäude Tiefparterre Stiege 1 Hof 1 - Mittwoch 30.10. 11:30 - 13:00 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Mittwoch 06.11. 11:30 - 13:00 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Mittwoch 13.11. 11:30 - 13:00 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Freitag 15.11. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Mittwoch 20.11. 11:30 - 13:00 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Mittwoch 27.11. 11:30 - 13:00 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Mittwoch 04.12. 11:30 - 13:00 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Mittwoch 11.12. 11:30 - 13:00 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Mittwoch 18.12. 11:30 - 13:00 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Freitag 20.12. 09:00 - 17:00 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Samstag 25.01. 09:00 - 17:00 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This lecture course forms the first part of a one-year introductory program that aims at providing first-year students of English with an overview of the major areas of linguistic knowledge. In the first semester, we study ways of describing and transcribing the sounds and sound system of English (phonetics/phonology). We then consider how language varies in relation to different social and geographical factors and how this variation may be described (sociolinguistics). We examine how language functions in communication and how humans use language to create meaning in interaction (pragmatics, discourse analysis). Finally, we analyze the ways in which children learn their first language (first language acquisition) and in which people learn further languages at a later stage (second language acquisition).
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
written examination, multiple choice
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Students will be familiar with the basic principles of phonetics, sociolinguistics, pragmatics, discourse analysis, first and second language acquisition and will be able to apply their knowledge to English texts. Students will be able to read English in phonemic transcription.
Prüfungsstoff
lecture
Literatur
Ingo Plag, Maria Braun, Sabine Lappe & Mareile Schramm. 2009. Introduction to English Linguistics. 2nd edition. Mouton de Gruyter.
Yule, George. 2006. The Study of Language. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press.
Yule, George. 2006. The Study of Language. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344, BA 612
Code/Modul: UF 3.2-201, BA01.1;
Lehrinhalt: 12-2010
StEOP
Code/Modul: UF 3.2-201, BA01.1;
Lehrinhalt: 12-2010
StEOP
Letzte Änderung: Mi 15.12.2021 00:19