Universität Wien

122051 PS PS Linguistics (2017S)

Second Language Acquisition

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Mittwoch 08.03. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 15.03. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 22.03. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 29.03. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 05.04. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 26.04. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 03.05. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 10.05. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 17.05. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 24.05. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 31.05. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 07.06. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 14.06. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 21.06. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 28.06. 14:00 - 16:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Content
The course provides students with a solid foundation on the state of acquiring a second language or additional languages on various levels (e.g. age of onset of acquisition, cognitive organization, proficiency, socio-cultural background, etc.) and gives them insight into various topics covered by SLA researchers.

Aims
- to name relevant theoretical approaches
- to specify cognitive, neurological, socio-cultural and psychological aspects connected to SLA and multilingualism
- to identify basic literature
- to critically analyse and reflect on scientific papers in the field
- to find relevant literature on a specific topic/question
- to prepare students for independent fieldwork

Methods
Lecturer input, analysis of video/audio material and other data, group interaction, discussions, group work, student presentations

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Active participation in class, discussions/moodle activities, regular readings; oral (poster) presentation, PS paper

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Attendance (max. 2 absences)
Part 1: Class participation, smaller (online) assignments, discussions (f2f, online) etc. 10%
Part 2: Poster presentation in class: 25%
Part 3: Paper proposal: 20%
Part 4: PS paper (3,500 words +/-10%): 45%
All parts (1, 2, 3 and 4) must be completed and positive. The pass mark is 60%.

Prüfungsstoff

Continuous assessment based on what was covered in the course; details will be given in class and on moodle.

Literatur

Lightbown, Patsy; Spada, Nina. 2013. How languages are learned. (4th ed.). Oxford: Oxford University Press.
Plus reading provided in class and on the Moodle platform

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: BEd 046 / 407
Code/Modul: BEd 09.1
Lehrinhalt: 12-2045

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33