122231 AR Linguistics Course (interactive) (2019W)
ELF and ELT
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
in preparation
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 12.09.2019 00:00 bis Mo 23.09.2019 23:59
- Abmeldung bis Do 31.10.2019 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 14.10. 18:15 - 19:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 21.10. 18:15 - 19:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 04.11. 18:15 - 19:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 11.11. 18:15 - 19:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 18.11. 18:15 - 19:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 02.12. 18:15 - 19:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Montag 16.12. 18:15 - 19:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
- Group project (50%)
- Two (short) written individual projects (40%)
- Class participation (10%)
- Two (short) written individual projects (40%)
- Class participation (10%)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Graded group work (50%)Individual project- reflective essays (40% (20% each))Class participation and discussion (10%)
Prüfungsstoff
- Group project/guided group work
- Written individual project
- Written individual project
Literatur
Provided in class.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344;
Code/Modul: UF 4.2.3-223;
Lehrinhalt: 12-0371
Code/Modul: UF 4.2.3-223;
Lehrinhalt: 12-0371
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:20
In this course we will take a practical approach to addressing some challenges in the context of secondary teaching (in Austria) posed by English as Lingua Franca. (How) should these challenges be met giving the rising prominence and acceptance of the ELF paradigm? We will start by looking into ELF from a theoretical viewpoint and then move on to aspects of practical application. We will do so mostly in a (guided) group work setting.