122252 AR Linguistics Course (Advanced 1-5) - Hist. & Descr. (2013S)
The Language of Emotions - Synchronic and Diachronic Perspectives
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 14.02.2013 00:00 bis Di 19.02.2013 23:59
- Anmeldung von Mo 25.02.2013 00:00 bis Fr 01.03.2013 23:59
- Abmeldung bis So 31.03.2013 23:59
Details
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Donnerstag
14.03.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag
21.03.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag
11.04.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag
18.04.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag
25.04.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag
02.05.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag
16.05.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag
23.05.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag
06.06.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag
13.06.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag
20.06.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag
27.06.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The language we use to express our emotions has been approached from many different research perspectives, among them Natural Semantic Metalanguage, Conceptual Metaphor Theory and diachronic semantics. A number of research questions have been posed: (1) is it possible to create a tool for description of emotion terms that would be culture neutral? (2) are there any culture universal emotions? (3) how are emotions conceptualised and expressed in language? (4) how does the meaning of emotion terms change over time? These and similar questions will preoccupy us during this seminar.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Students will be assessed on the basis of in-class participation, solving in-class tasks (continuous assessment 50%) and a final test (50%).
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
To aquaint students with the selected literature on the conceptualisation and linguistic expression of emotions, to sensitize them to ways in which emotions are described and expressed.
Prüfungsstoff
Reading, class discussions, solving in-class tasks, presentations.
Literatur
Kövecses, Zoltán. 2000. Metaphor and Emotion: Language, Culture, and Body in Human Feeling. Cambridge: CUP.
Wierzbicka Anna. 1997. Understanding cultures through their key words. Oxford: OUP.
A more detailed reading list will be posted on Moodle at the begining of the course.
Wierzbicka Anna. 1997. Understanding cultures through their key words. Oxford: OUP.
A more detailed reading list will be posted on Moodle at the begining of the course.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: Diplom 343, UF 344, ME 812;
Code/Modul: Diplom 225, 226/228, 236/238, 721-723, UF 4.2.3-223, ME3, ME4;
Lehrinhalt: 12-0197Anrechenbarkeit innerhalb der Curricula Fennistik, Hungarologie,
Finno-Ugristik: BFe 562, BHu 562, MFi 500, MFi 600
Code/Modul: Diplom 225, 226/228, 236/238, 721-723, UF 4.2.3-223, ME3, ME4;
Lehrinhalt: 12-0197Anrechenbarkeit innerhalb der Curricula Fennistik, Hungarologie,
Finno-Ugristik: BFe 562, BHu 562, MFi 500, MFi 600
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33