124183 VK BEd 08b.3: VK Cultural Studies for Language Teachers (2019S)
Women and Gender. Femininities Through the Ages
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Fr 15.02.2019 00:00 bis Fr 22.02.2019 14:00
- Abmeldung bis So 31.03.2019 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 19.03. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 26.03. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 02.04. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 09.04. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 30.04. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 07.05. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 14.05. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 21.05. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 28.05. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 04.06. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 18.06. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 25.06. 16:00 - 18:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
In this class we will look at dominant, residual and emerging versions of femininities. We will start out our explorations with the 2017 best-selling manifesto Woman and Power by Mary Beard, a book in which the author traces the uneasy relationship between a woman’s voice and a woman’s power from antiquity to the present day. Our readings will span a variety of topics and will include surveys of Victorian conduct books and women’s journals to learn about the tenacity of dominant stereotypes. We will also look at female voices arguing from within the British Cultural Studies tradition to see where we stand now in (post-) postfeminist times. Part of the classwork will be hands-on with a focus on the intricacies and practicalities of the EFL classroom.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
active participation (regular attendance; participation in class discussions of set readings, being prepared, pre- and post-teaching peer presentations); class portfolio; 2 sessions at schools of your choice (mentor teacher list will be provided); BA research paper (should you decide upon it); in class written essay
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
plus BA paper
active participation = 20%; class portfolio = 30%; in class written essay = 20%; research paper = 30%.
minus BA paper
active participation = 30%; class portfolio = 50%; in class written essay = 20%
all three components need to be passed in order to pass the whole class
Max. 100%; Pass rate: 60%
Grading scale:
100-90 Sehr Gut
91-80 Gut
81-70 Befriedigend
71-60 Genügend
59-0 Nicht Genügend
active participation = 20%; class portfolio = 30%; in class written essay = 20%; research paper = 30%.
minus BA paper
active participation = 30%; class portfolio = 50%; in class written essay = 20%
all three components need to be passed in order to pass the whole class
Max. 100%; Pass rate: 60%
Grading scale:
100-90 Sehr Gut
91-80 Gut
81-70 Befriedigend
71-60 Genügend
59-0 Nicht Genügend
Prüfungsstoff
in class written essay: set readings
Literatur
Mary Beard, Women and Power (2017) plus set readings on the Moodle platform.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: BEd 046/407
Code/Modul: BEd 08b.3
Lehrinhalt: 12-4686
Code/Modul: BEd 08b.3
Lehrinhalt: 12-4686
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33