126010 FK Introduction to Language Teaching 1 / ELT Foundations 1 (2015W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 16.09.2015 00:00 bis Mo 21.09.2015 23:59
- Anmeldung von Mi 30.09.2015 00:00 bis So 04.10.2015 23:59
- Abmeldung bis Sa 31.10.2015 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 2
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 15.10. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 22.10. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 29.10. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 05.11. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 12.11. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 19.11. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 26.11. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 03.12. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 10.12. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 17.12. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 07.01. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 14.01. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 21.01. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 28.01. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Prüfungsstoff
Interactive
Literatur
Hedge, Tricia. 2000. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.Handouts and documents in moodle
Gruppe 3
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 13.10. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 20.10. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 27.10. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 03.11. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 10.11. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 17.11. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 24.11. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 01.12. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 15.12. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 12.01. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 19.01. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 26.01. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Core Content- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
Prüfungsstoff
interactive
Gruppe 4
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 14.10. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 21.10. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 28.10. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 04.11. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 11.11. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 18.11. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 25.11. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 02.12. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 09.12. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 16.12. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 13.01. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 20.01. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
- Mittwoch 27.01. 12:00 - 14:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Core Content- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
Prüfungsstoff
interactive
Gruppe 5
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 15.10. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 22.10. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 29.10. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 05.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 12.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 19.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 26.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 03.12. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 10.12. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 17.12. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 07.01. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 14.01. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 21.01. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 28.01. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Core Content- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
Prüfungsstoff
Interactive
Literatur
Hedge, Tricia. 2000. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.Handouts and documents in moodle
Gruppe 6
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 12.10. 18:00 - 19:30 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 19.10. 18:00 - 19:30 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 09.11. 18:00 - 19:30 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 16.11. 18:00 - 19:30 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 23.11. 18:00 - 19:30 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 30.11. 18:00 - 19:30 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 07.12. 18:00 - 19:30 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 14.12. 18:00 - 19:30 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 11.01. 18:00 - 19:30 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 18.01. 18:00 - 19:30 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Montag 25.01. 18:00 - 19:30 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Core Content- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
Prüfungsstoff
interactive
Literatur
Hedge, Tricia. 2000. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.Handouts and documents in moodle
Information
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment will be mainly based on portfolios.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The objectives of this course are to prepare students for the "Schulpraktikum" by focusing on the diverse roles and tasks of the EFL teacher, the basic concepts of CLT, lesson planning, classroom management and practical teaching techniques, as well as observation criteria.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344; BEd 046
Code/Modul: UF 3.3.5-601; BEd 05.1
Lehrinhalt: 12-4651
Code/Modul: UF 3.3.5-601; BEd 05.1
Lehrinhalt: 12-4651
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.