126010 FK ELT Foundations 1 / Introduction to Language Teaching 1 (2019W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 12.09.2019 00:00 bis Mo 23.09.2019 23:59
- Abmeldung bis Do 31.10.2019 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 22 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 11.10. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 18.10. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 25.10. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 08.11. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 15.11. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 22.11. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 29.11. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 06.12. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 13.12. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 10.01. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 17.01. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 24.01. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 31.01. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements: You are expected to 1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice; 2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague); 3. hand in a course portfolio; 4. attend class regularly (max. 2 absences). The pass mark is 60%.
Gruppe 2
max. 22 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 09.10. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 16.10. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 23.10. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 30.10. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 06.11. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 13.11. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 20.11. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 27.11. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 04.12. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 11.12. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 08.01. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 15.01. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 22.01. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 29.01. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements: You are expected to 1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice; 2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague); 3. hand in a course portfolio; 4. attend class regularly (max. 2 absences). The pass mark is 60%.
Gruppe 3
max. 22 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 10.10. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 17.10. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 24.10. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 31.10. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 07.11. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 14.11. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 21.11. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 28.11. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 05.12. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 12.12. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 09.01. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 16.01. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 23.01. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
- Donnerstag 30.01. 08:30 - 10:00 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements: You are expected to 1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice; 2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague); 3. hand in a course portfolio; 4. attend class regularly (max. 2 absences). The pass mark is 60%.
Gruppe 4
max. 22 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 08.10. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 15.10. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 22.10. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 29.10. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 05.11. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 12.11. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 19.11. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 26.11. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 03.12. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 10.12. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 17.12. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 07.01. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 14.01. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 21.01. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 28.01. 16:00 - 18:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements: You are expected to 1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice; 2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague); 3. hand in a course portfolio; 4. attend class regularly (max. 2 absences). The pass mark is 60%.
Gruppe 5
max. 22 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 08.10. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 15.10. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 22.10. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 29.10. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 05.11. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 12.11. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 19.11. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 26.11. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 03.12. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 10.12. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 17.12. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 07.01. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 14.01. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 21.01. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 28.01. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements:
You are expected to
1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice;
2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague);
3. hand in a course portfolio;
4. attend class regularly (max. 2 absences).
The pass mark is 60%.Grading scheme:1 (sehr gut): 100-90%
2 (gut): 89-80%
3 (befriedigend): 79-70%
4 (genügend): 69-60%
5 (nicht genügend): 59-0%
You are expected to
1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice;
2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague);
3. hand in a course portfolio;
4. attend class regularly (max. 2 absences).
The pass mark is 60%.Grading scheme:1 (sehr gut): 100-90%
2 (gut): 89-80%
3 (befriedigend): 79-70%
4 (genügend): 69-60%
5 (nicht genügend): 59-0%
Gruppe 6
max. 22 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 10.10. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 17.10. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 24.10. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 31.10. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 07.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 14.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 21.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 28.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 05.12. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 12.12. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 09.01. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 16.01. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 23.01. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Donnerstag 30.01. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements: You are expected to 1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice; 2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague); 3. hand in a course portfolio; 4. attend class regularly (max. 2 absences). The pass mark is 60%.
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment is mainly based on a portfolio. The texts are written with reference to the literature read at home and discussed in class as well as the guidelines provided for each task.
- Observation report 10%
- Peer teaching + peer teaching related tasks in portfolio 35%
- School book tasks (CLT, vocabulary, listening) 30%
- Journal task (group work) 5%
- Concluding reflection 10%
- Language issues/not complying with formal aspects -20%Reading, online assignments, glossary, discussions (f2f, online) etc. 10%
- Observation report 10%
- Peer teaching + peer teaching related tasks in portfolio 35%
- School book tasks (CLT, vocabulary, listening) 30%
- Journal task (group work) 5%
- Concluding reflection 10%
- Language issues/not complying with formal aspects -20%Reading, online assignments, glossary, discussions (f2f, online) etc. 10%
Prüfungsstoff
Continuous assessment; details will be given in class and on moodle.
Literatur
- Selected chapters (6,7,10,12) from Richards, Jack, C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: CUP. This book is also used in at least two subsequent courses.
- Other texts will be provided in class/on Moodle.
- A list of other useful books can be found on Moodle.
- Other texts will be provided in class/on Moodle.
- A list of other useful books can be found on Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344; BEd 046 / 407
Code/Modul: UF 3.3.5-601; BEd 05.1
Lehrinhalt: 12-4651
Code/Modul: UF 3.3.5-601; BEd 05.1
Lehrinhalt: 12-4651
Letzte Änderung: Di 26.11.2024 00:32
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and listening
- General information on aspects of curricula and syllabuses
Students must observe an experienced English teacher and prepare/carry out a peer teaching sequence.Method: lecturer input, discussions, group interaction, observation, peer teaching