126222 UE Literature and Culture in the EFL Classroom (2016S)
Gender Matters. Negotiating Gender in the EFL Classroom
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 17.02.2016 00:00 bis Di 23.02.2016 23:59
- Abmeldung bis Do 31.03.2016 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
There will be no class on May 3.
- Dienstag 08.03. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 15.03. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 05.04. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 12.04. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 19.04. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 26.04. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 03.05. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 10.05. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 24.05. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 31.05. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 07.06. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 14.06. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 21.06. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 28.06. 14:00 - 16:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
To be male or female is closely linked to concepts, constructions and representations of being a gendered person and of having a gendered identity. Dominant versions of masculinities and femininities circulate in cultures while they are constantly contested and negotiated. Powerful social norms and social practices form identities from an early age and result in gendered identities that are taken for granted. This class will show that the EFL classroom offers ample opportunities to reflect upon gendered norms, to foster changes in perspective and to consider the role of language in this context. The aim of the course is twofold: first, to learn about new ways and methods on how to sensitise pupils to issues relating to gender in the foreign language classroom and second, to gain teaching experience.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
regular attendance, active participation in class discussions, pre- and post-teaching presentation, mini assignments to upload on Moodle, portfolio
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
In class at university: small group and all-class discussions of set readings and of individual teaching projects (pre-teaching and post-teaching). On location at selected schools: class observation, teaching a lesson. Mini assignments. You need to hand in the portfolio to pass the class.
Portfolio 65%
Class Work (active participation, sessions) + Moodle Assignments 35%
Portfolio 65%
Class Work (active participation, sessions) + Moodle Assignments 35%
Prüfungsstoff
Assessment is based on the criteria outlined above.
Literatur
Negotiating Gender. Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch. Heft 125, 2015 plus additional material provided on the e-learning platform.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344;
Code/Modul: UF 4.2.1-622;
Lehrinhalt: 12-6220
Code/Modul: UF 4.2.1-622;
Lehrinhalt: 12-6220
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33