Universität Wien

126227 UE Specific Issues in EFL Teaching (2012S)

Implementing the European Language Portfolio (ELP) in a learner-centred classroom

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Freitag 09.03. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 16.03. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 23.03. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 30.03. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 20.04. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 27.04. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 04.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 11.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 18.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 25.05. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 01.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 08.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 15.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 22.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Freitag 29.06. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course provides students with the necessary knowledge for implementing the European Language Portfolio in a learner-centred classroom. After an introduction to the Common European Framework of Reference and its action-oriented approach (basis for Austrian curricula for modern languages, educational standards E8 and E13 and final exams), the ELP concept and its implications for learners and teachers will be presented and examined.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Reading and discussing background literature (e.g. CEFR); reflection upon individual language learning experiences by keeping an ELP; e-learning component (moodle).

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The aims of this course are for students to get to know and critically reflect upon selected chapters of the CEFR with respect to its impact on secondary education in Austria, to familiarize themselves with the learner-centred approach of the ELP, in particular with its focus on autonomous learning and the development of individual plurilingualism in theory and practice and to reflect upon their own experience as language learners by working with an ELP.

Prüfungsstoff

Interactive class, reflection upon individual language learning experiences by keeping an ELP; e-learning component.

Literatur

Participation in class discussions based upon background reading assignments, short presentations; keeping a European Language Portfolio; course paper

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: Diplom 343, UF 344, ME 812;
Code/Modul: Diplom 625/626, UF 4.2.1-623, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-6230

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33