Universität Wien

126229 UE Specific Issues in EFL Teaching (2012S)

ESP Methodology

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 14.03. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 21.03. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 28.03. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 18.04. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 25.04. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 02.05. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 09.05. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 16.05. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 23.05. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 30.05. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 06.06. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 13.06. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 20.06. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
  • Mittwoch 27.06. 08:30 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course is part of the ESP Module and aims to provide students with the necessary background knowledge for developing and implementing ESP teaching programmes. After an introduction to the general aspects of methodology in an ESP context, the concept of a genre informed approach to ESP methodology is presented.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Participation in class discussions based on background reading assignments, assignments and short presentations, teaching project, possibly short quizzes

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The aim of this course is for students to develop a professional self-image as ESP teachers. On the one hand, students should gain the necessary knowledge and skills that allow them to familiarize themselves with unfamiliar genres and discourse communities and, on the other hand, they should be able to apply this knowledge in a specific teaching situation.

Prüfungsstoff

Interactive class, observation and teaching practice, e-learning component

Literatur

Materials will be provided in class or on the moodle platform.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: Diplom 343, UF 344, ME 812;
Code/Modul: Diplom 625/626, UF 4.2.1-623, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-6230

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33