Universität Wien

126230 FK Specific Issues in EFL Teaching / Materials Evaluation and Development (2016W)

CLIL

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Donnerstag 06.10. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 13.10. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 20.10. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 27.10. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 03.11. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 10.11. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 17.11. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 24.11. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 01.12. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 15.12. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 12.01. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 19.01. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
  • Donnerstag 26.01. 16:00 - 18:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The content of this course will focus on CLIL models, national and international CLIL policies, CLIL in the Austrian school system, analyzing national curricula, classroom observations, planning a lesson and teaching it to peers, the analysis of material, web-based materials and secondary literature.
The practical examples will cover a wide range of subjects taught in Austria.

First of all, students will acquire a basic understanding of the core concepts of CLIL and its advantages and challenges, based on a conceptual framework which allow them to take a professional approach towards planning and teaching CLIL sequences.

Secondly, participants learn practical skills which enable them to develop criteria for successful CLIL teaching which are then put into practice.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Participants will be evaluated based on participation in class, regular attendance, peer teaching sequences, the presentation of a lesson observation, knowledge of the reading assignments as well as a course portfolio.

The course will incorporate several methods like discussions, group work, oral presentations, peer teaching, cooperative and open learning, short lecture-sequences and e-learning.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Literatur

Materials will be provided on the Moodle platform

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: UF 344; BEd 046
Code/Modul: UF 4.2.1-623; BEd 07.1
Lehrinhalt: 12-4671

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33