126230 VK MEd 01A/B: VK Specific Issues in Language Learning and Teaching / Specific Issues in EFL Teaching (2019S)
ESP Methodology
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Fr 15.02.2019 00:00 bis Do 28.02.2019 23:59
- Abmeldung bis So 31.03.2019 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Dienstag
19.03.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
26.03.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
02.04.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
09.04.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
30.04.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
07.05.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
14.05.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
21.05.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
28.05.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
04.06.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
18.06.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
25.06.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
1) Assignments: various (reading) assignments, participation in on-line discussions, class activities: 20%
2) presentation of project and hand in of project 60%
3) observation report, lesson plan and reflection on teaching experience:20%
2) presentation of project and hand in of project 60%
3) observation report, lesson plan and reflection on teaching experience:20%
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Requirements ("zwingend vorgeschriebene Leistungen"): You are expected to 1. hand in the set assignments; 2. present and hand in your project; 3. observe and teach in an ESP setting; 4. hand in the documentation of your observation and teaching experience (observation report, lesson plan, critical reflection)
Prüfungsstoff
Continuous assessment; details will be given in class and on moodle.
Literatur
Texts for further reading can be found on Moodle/will be provided in class.
+Handouts (on paper and on moodle).
+Handouts (on paper and on moodle).
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344; MA UF EN 046
Code/Modul: UF 4.2.1-623; MA UF 01A + B
Lehrinhalt: 12-4811
Code/Modul: UF 4.2.1-623; MA UF 01A + B
Lehrinhalt: 12-4811
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
ESP in various settings;
role of the ESP teacher;
teaching the four skills and the language systems in ESP settings;
a genre-informed approach to teaching ESP;
authorised and other types of material resources;
levels of needs analysis for ESP settings;
curricula analysis & course design;
observation and micro teaching in ESP settings;
Methods: group interaction, discussions, lecturer input, student presentations, observations, teaching practice