126231 VK MEd 01A/B: VK Specific Issues in Language Learning and Teaching (2025S)
CLIL
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 10.02.2025 00:00 bis Mo 24.02.2025 12:00
- Abmeldung bis Mo 31.03.2025 23:59
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 11.03. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 18.03. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 25.03. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 01.04. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 08.04. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 29.04. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 06.05. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 13.05. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 20.05. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 27.05. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 03.06. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 10.06. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 17.06. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- N Dienstag 24.06. 10:15 - 11:45 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
1) Online activities and in-class participation (20% of overall mark)
2) Development of CLIL materials and presentation of a CLIL activity (plus materials). This should be on content from your "second subject" (30%, in pairs if possible)
3) CLIL classroom discourse analysis (50%): Analyse a CLIL/EMI lesson transcript Choose one to two aspects of classroom discourse as focus of your analysis. You need to include a structured description of the lesson in the main text, a clear presentation of research question and data analysis. Access to data will be provided via open data sources and the tutor’s materials. Length: 2,500-3,000 words.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
A maximum of 100 points can be achieved. All individual components have to be passed.
0-59 = Nicht genügend
60-69= Genügend
70-79= Befriedigend
80-89= Gut
90-100 = Sehr gut
0-59 = Nicht genügend
60-69= Genügend
70-79= Befriedigend
80-89= Gut
90-100 = Sehr gut
Prüfungsstoff
As the topics can be chosen freely by student within the parameters described above, choice or relevant literature will depend on this choice. Advice on literature search will be provided in class and in consultations..
Literatur
Coyle, D., Meyer, O. & Staschen-Dielmann, S. (2023). A deeper learning companion for CLIL. Cambridge: Cambridge University Press
Dalton-Puffer, C., Hüttner, J., & Llinares, A. (2022). CLIL in the 21st Century: Retrospective and prospective challenges and opportunities. Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 10(2), 182-206. https://doi.org/10.1075/jicb.21021.dal
Hüttner, J., & Dalton-Puffer, C. (Eds.) (2024). Building disciplinary literacies in Content and Language Integrated Learning. Routledge.
Llinares, A., Morton, T., & Whittaker, R. (2012). The roles of language in CLIL. Oxford University Press.
Dalton-Puffer, C., Hüttner, J., & Llinares, A. (2022). CLIL in the 21st Century: Retrospective and prospective challenges and opportunities. Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 10(2), 182-206. https://doi.org/10.1075/jicb.21021.dal
Hüttner, J., & Dalton-Puffer, C. (Eds.) (2024). Building disciplinary literacies in Content and Language Integrated Learning. Routledge.
Llinares, A., Morton, T., & Whittaker, R. (2012). The roles of language in CLIL. Oxford University Press.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: MA UF EN 046/507
Code/Modul: MA UF 01A + B
Lehrinhalt: 12-4811
Code/Modul: MA UF 01A + B
Lehrinhalt: 12-4811
Letzte Änderung: Do 27.02.2025 09:46
More specifically, we will address the following areas:
- Language policy and official language management for CLIL
- Integration of language and content
- Analysis of EMI/CLIL classroom discourse, with specific focus on Disciplinary Language
- Evaluation and creation of CLIL materials / activities
- Assessment in CLIL
A mixture of teacher-input, group and pair work and individual tasks will be used