126232 FK Specific Issues in EFL Teaching / Materials Evaluation and Development (2014W)
ESP Methodology
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 08.09.2014 00:00 bis Fr 12.09.2014 18:00
- Anmeldung von Di 23.09.2014 00:00 bis Do 25.09.2014 23:59
- Abmeldung bis Fr 31.10.2014 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Montag
13.10.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag
20.10.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag
27.10.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag
03.11.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag
10.11.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag
17.11.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag
24.11.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag
01.12.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag
15.12.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag
12.01.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag
19.01.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag
26.01.
10:00 - 12:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course is part of the ESP Module and aims to provide students with the necessary background knowledge for developing and implementing ESP teaching programmes. After an introduction to the general aspects of methodology in an ESP context, the concept of a genre informed approach to ESP methodology is presented.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Participation in class discussions based on background reading assignments, assignments and short presentations, teaching project, short quizzes.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The aim of this course is for students to develop a professional self-image as ESP teachers. On the one hand, students should gain the necessary knowledge and skills that allow them to familiarize themselves with unfamiliar genres and discourse communities and, on the other hand, they should be able to apply this knowledge in a specific teaching situation.
Prüfungsstoff
Interactive class, discussions and short presentations; observation and teaching practice; e-learning component
Literatur
Reading materials will be provided in class or on the moodle platform.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344; BEd 046
Code/Modul: UF 4.2.1-623; BEd 07.1
Lehrinhalt: 12-4671
Code/Modul: UF 4.2.1-623; BEd 07.1
Lehrinhalt: 12-4671
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33