Universität Wien

126232 FK Specific Issues in EFL Teaching / Materials Evaluation and Development (2014W)

ESP Methodology

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Montag 13.10. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 20.10. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 27.10. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 03.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 10.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 17.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 24.11. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 01.12. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 15.12. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 12.01. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 19.01. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Montag 26.01. 10:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course is part of the ESP Module and aims to provide students with the necessary background knowledge for developing and implementing ESP teaching programmes. After an introduction to the general aspects of methodology in an ESP context, the concept of a genre informed approach to ESP methodology is presented.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Participation in class discussions based on background reading assignments, assignments and short presentations, teaching project, short quizzes.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The aim of this course is for students to develop a professional self-image as ESP teachers. On the one hand, students should gain the necessary knowledge and skills that allow them to familiarize themselves with unfamiliar genres and discourse communities and, on the other hand, they should be able to apply this knowledge in a specific teaching situation.

Prüfungsstoff

Interactive class, discussions and short presentations; observation and teaching practice; e-learning component

Literatur

Reading materials will be provided in class or on the moodle platform.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: UF 344; BEd 046
Code/Modul: UF 4.2.1-623; BEd 07.1
Lehrinhalt: 12-4671

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33