Universität Wien FIND

Bedingt durch die COVID-19-Pandemie können kurzfristige Änderungen bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen (z.B. Absage von Vor-Ort-Lehre und Umstellung auf Online-Prüfungen) erforderlich sein. Melden Sie sich für Lehrveranstaltungen/Prüfungen über u:space an, informieren Sie sich über den aktuellen Stand auf u:find und auf der Lernplattform moodle. ACHTUNG: Lehrveranstaltungen, bei denen zumindest eine Einheit vor Ort stattfindet, werden in u:find momentan mit "vor Ort" gekennzeichnet.

Regelungen zum Lehrbetrieb vor Ort inkl. Eintrittstests finden Sie unter https://studieren.univie.ac.at/info.

126232 VK MEd 01A/B: VK Specific Issues in Language Learning and Teaching / Specific Issues in EFL Teaching (2020S)

Twihaikus, lyrics and co: digital education in the literary language classroom

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first serve").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Donnerstag 05.03. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag 19.03. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag 26.03. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag 02.04. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag 23.04. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag 30.04. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag 07.05. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag 14.05. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag 28.05. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag 04.06. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag 18.06. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Donnerstag 25.06. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

**The course is currently being adapted to the new home-learning requirements**

Digital education is currently a rather ill-defined educational aim that still needs practical experiments and adjustments as well as accompanying research. In this course, we will be taking a pro-active stance and analyse the potentials of literary genres for digital education within English language classrooms.

In Austrian secondary schools, literature has seen a backlash due to a strong focus on (more easily) testable aspects of language in standardised tests and exams. Out of the many potentials of literary genres, this course will focus on media education, though not exclusively.

Topics will thus be
• Definitions and contexts of media education
• Media education within ELT
• Methods of literary teaching and learning in ELT
• Short literary genres and their potential for literary learning and media education
• Digital forms of literary and creative language use

Supported by the Center for Teaching and Learning we will also explore possibilities to use advanced features of Moodle and programme our own digital learning tools to promote literary learning in our classrooms.

The course is designed to support you in developing a thorough understanding of media education in ELT, its practicalities and potentials – with a focus on literary learning.

We will have a mixture of readings and discussions, presentations, lesson planning, programming and for those who want, also some creative writing for ourselves.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Assessment is based on:
1) class participation 20% (incl. reading assignments)
2) short assignments 20%
3) presentation 20%
4) short formal paper 40%

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

(will be adapted as soon as procedure after Easter is clearer)
Participation is mandatory, two absences will be accepted.

Requirements ("zwingend vorgeschriebene Leistungen"): You are expected to
1. read/upload/complete the set assignments
2. submit a short formal paper of approx. 2300 words (max. 40 points - research basis 15 p., discussion 15 p., organization and language 10 p.)
3. present a teaching project (max. 40 points - lesson plans 10 p., rationale 10 p., materials 10 p., presentation 10 p.)

Grading scale:
Sehr gut (1): 100-90 points
Gut (2): 89-80 points
Befriedigend (3): 79-70 points
Genügend (4): 69-60 points
Nicht genügend (5): 59-0 points

Prüfungsstoff

Details on short formal paper, project presentation, and regular assignments will be provided on Moodle.

Literatur

Will be provided on Moodle or in the departmental library.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: UF 344; MA UF EN 046/507
Code/Modul: UF 4.2.1-623; MA UF 01A + B
Lehrinhalt: 12-4811

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:20