126233 FK Specific Issues in EFL Teaching / Materials Evaluation and Development (2015S)
CLIL
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 09.02.2015 00:00 bis So 15.02.2015 23:59
- Anmeldung von Di 24.02.2015 00:00 bis So 01.03.2015 23:59
- Abmeldung bis Di 31.03.2015 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 11.03. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 18.03. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 25.03. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 15.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 22.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 29.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 06.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 13.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 20.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 27.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 03.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 10.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 17.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 24.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The content of this course will focus on CLIL models, national and international CLIL policies, CLIL in the Austrian school system, analyzing national curricula, classroom observations, planning a lesson and teaching it to peers, tha analysis of material, web-based materials and secondary literature. The practical examples will cover a wide range of subjects taught in Austria.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Participants will be evaluated based on participation in class, regular attendance, peer teaching sequences, the presentation of a lesson observation, knowledge of the reading assignments as well as a course portfolio.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
There are two main aims of this course.
First of all, students will acquire a basic understanding of the core concepts of CLIL and its advantages and challenges, based on a conceptual framework which allow them to take a professional approach towards planning and teaching CLIL sequences.
Secondly, participants learn practical skills which enable them to develop criteria for successful CLIL teaching which are then put into practice.
First of all, students will acquire a basic understanding of the core concepts of CLIL and its advantages and challenges, based on a conceptual framework which allow them to take a professional approach towards planning and teaching CLIL sequences.
Secondly, participants learn practical skills which enable them to develop criteria for successful CLIL teaching which are then put into practice.
Prüfungsstoff
The course will incorporate several methods like discussions, group work, oral presentations, peer teaching, cooperative and open learning, short lecture-sequences and e-learning.
Literatur
Materials will be provided on the Moodle platform
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344; BEd 046
Code/Modul: UF 4.2.1-623; BEd 07.1
Lehrinhalt: 12-4671
Code/Modul: UF 4.2.1-623; BEd 07.1
Lehrinhalt: 12-4671
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33