Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
126241 FK EFL Testing and Assessment / Assessment (2017S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 16.02.2017 00:00 bis Mi 22.02.2017 23:59
- Abmeldung bis Fr 31.03.2017 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 08.03. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 15.03. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 22.03. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 29.03. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 05.04. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 26.04. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 03.05. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 10.05. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 17.05. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 24.05. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 31.05. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 07.06. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 14.06. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 21.06. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
- Mittwoch 28.06. 16:00 - 18:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment will be based on students' own/group projects, continuous assessment (participation, home assignments), 3 theory check-ups, and two final written assignments, one written in pairs/threes.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Attendance (max. 2 absences)Part 1: Course work, incl. developing an achievement test and rater training for writing. (10%)Part 2: Self-assessment relating to course work (group work, individual work) (5%)Part 3: Three theory check-ups adding up to approx. 90 minutes (30%)Part 4: Final written assignment written in pairs/threes (40%)Part 5: Individual written reflection (15%)Four of the five parts as well as the overall score must be positive (above 60%).
Prüfungsstoff
Continuous assessment based on what is covered in the course. Details on assignments given in class and on moodle.
Literatur
Class reader (available from CopyStudio, Schwarzspanierstraße 10)Handouts (on paper and in moodle).
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344; BEd 046 / 407
Code/Modul: UF 4.2.1-624; BEd 11.3
Lehrinhalt: 12-4113
Code/Modul: UF 4.2.1-624; BEd 11.3
Lehrinhalt: 12-4113
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
* develop a basic understanding of fundamental concepts in language assessment with a special focus on the classroom context
* understand how to implement these concepts in the selection, development and evaluation of assessment instruments used
* understand the links between assessment, testing, learning and teaching
* help participants to become confident enough to continue learning about language assessment on their ownMethods:
Classroom projects/group work (achievement tests, rater training), discussion of readings, critical reflection on key concepts in language assessment, critical evaluation of assessment instruments