Universität Wien

126710 FK BEd 07.1: FK Language Assessment and Feedback (2024S)

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Zusammenfassung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.

Gruppen

Gruppe 1

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Montag 11.03. 16:15 - 17:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Montag 18.03. 16:15 - 17:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Montag 08.04. 16:15 - 17:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Montag 15.04. 16:15 - 17:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Montag 22.04. 16:15 - 17:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Montag 29.04. 16:15 - 17:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Montag 13.05. 16:15 - 17:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Montag 27.05. 16:15 - 17:45 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Montag 03.06. 16:15 - 17:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Montag 10.06. 16:15 - 17:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Montag 17.06. 16:15 - 17:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Montag 24.06. 16:15 - 17:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19

Gruppe 2

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Mittwoch 06.03. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 13.03. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 20.03. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 10.04. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 17.04. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 24.04. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 15.05. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 22.05. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 29.05. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 05.06. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 12.06. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 19.06. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 26.06. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Gruppe 3

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Dienstag 19.03. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 09.04. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 16.04. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 23.04. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 07.05. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 14.05. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 21.05. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 28.05. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 04.06. 10:15 - 11:45 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 11.06. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 18.06. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 25.06. 10:15 - 11:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Gruppe 4

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Donnerstag 07.03. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag 14.03. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag 21.03. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag 11.04. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag 18.04. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag 25.04. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag 16.05. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag 23.05. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag 06.06. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag 13.06. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag 20.06. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag 27.06. 16:15 - 17:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Gruppe 5

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Mittwoch 13.03. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 20.03. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 10.04. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 17.04. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 24.04. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 15.05. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 22.05. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 29.05. 18:15 - 19:45 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch 05.06. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 12.06. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 19.06. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Mittwoch 26.06. 18:15 - 19:45 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Aims and contents of the course:
This course is designed to give future teachers a basic grounding in the core areas of assessment, including construct definition, test specifications, item formats, validity of assessments, reliability of judgements, test practicality, feedback and learning-oriented assessment. The assessment of all four skills, plus grammar and vocabulary, will be covered to varying degrees (incl. analysing/adapting existing tasks), as are rater training for writing/speaking and the practicalities of formative and summative assessment in the Austrian classroom.

The major aims are to
* develop a basic understanding of fundamental concepts in language assessment with a special focus on the classroom context;
* understand how to implement these concepts in the selection, development and evaluation of assessment instruments used;
* understand the links between assessment, testing, learning and teaching;
* help participants to become confident enough to continue learning about language assessment on their own.

Methods:
Classroom projects, individual/pair/group work (compiling tasks for a "Schularbeit", rater training), discussion of readings, critical reflection on key concepts in language assessment, critical evaluation of assessment instruments

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Assessment will be based on students' own/group projects, continuous assessment (classwork/homework), one mid-term exam and one final written assignment.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Attendance (max. 2 absences)

Part 1: Classwork/homework (individual/in pairs/groups) incl. analysing/developing/evaluating two tasks suitable for a "Schularbeit" (vocabulary or grammar: 10%; writing: 20%), rater training for writing (individual: 5%; group: 10%). The assessment grids/keys for the different assignments are given in Moodle and reflect the process and the product. (45% in all)
Part 2: One mid-term exam in relation to specified texts (20%)
Part 3: Final written assignment, 1,500-2,000 words, uploaded in Moodle (35%)
Two of the three parts as well as the overall score must be positive.

Grading scale: 1 (sehr gut) 100-90%; 2 (gut) 89-80%; 3 (befriedigend), 79-70%; 4 (genügend) 69-60%; 5 (nicht genügend) 59-0%.

Prüfungsstoff

Continuous assessment based on classwork/homework, rater training, mid-term exam, final written assignment, as listed above.
Details on assignments given in class and on Moodle.

Literatur

Handouts and reading texts will be made available on Moodle. (The printed class reader is no longer in use.) Sources include:
Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language assessment: Principles and classroom practices. (2nd ed.). Pearson Longman.
Cambridge language assessment series (Cambridge University Press, various authors)
Hughes, A., & Hughes, J. (2020). Testing for language teachers. (3rd ed.). Cambridge University Press.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: BEd 046/407
Code/Modul: BEd 07.1
Lehrinhalt: 12-0608

Letzte Änderung: Mo 29.04.2024 13:05