126720 VK BEd 7.2: VK Principles of English Language Teaching (Methodology, Materials, Media) (2023W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 11.09.2023 00:00 bis Mo 25.09.2023 12:00
- Abmeldung bis Di 31.10.2023 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Please note that the final exam in the last session (22.01.2024) will take place on-site outside the department (Room 18, Kolingasse 1-16) from 13:15-15:00.
Montag
09.10.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
16.10.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
23.10.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
30.10.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
06.11.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
13.11.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
20.11.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
27.11.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
04.12.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
11.12.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
08.01.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
15.01.
12:30 - 15:00
Digital
Montag
22.01.
13:15 - 16:30
Seminarraum 18 Kolingasse 14-16, OG02
Gruppe 2
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
The exam will take place on Friday 2nd February (8.15-9.45, SR3).
Freitag
13.10.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
20.10.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
27.10.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
03.11.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
10.11.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
17.11.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
24.11.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
01.12.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
15.12.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
12.01.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
19.01.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
26.01.
08:15 - 10:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
02.02.
08:15 - 09:45
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Gruppe 3
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
The exam will take place on Friday 2nd February (11.30 - 13.00, SR3).
Freitag
13.10.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
20.10.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
27.10.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
03.11.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
10.11.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
17.11.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
24.11.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
01.12.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
15.12.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
12.01.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
19.01.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
26.01.
11:30 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
02.02.
11:30 - 13:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Gruppe 4
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Thursday 01.02.2024 10:00 - 11:30 Final Exam
Donnerstag
05.10.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
12.10.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
19.10.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
09.11.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
16.11.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
23.11.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
30.11.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
07.12.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
14.12.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
11.01.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
18.01.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
25.01.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
01.02.
10:00 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Gruppe 5
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Thursday 01.02.2024 13:30-15:00 Final exam
Donnerstag
05.10.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
12.10.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
19.10.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
09.11.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
16.11.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
23.11.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
30.11.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
07.12.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
14.12.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
11.01.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
18.01.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
25.01.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
01.02.
13:30 - 16:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Course work (active participation in class activities, regular reading & other assignments, participation in discussions & Moodle activities, etc.); presenting an ELT approach (group presentation/lesson plan & analysis); two portfolio tasks; two-part written exam.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Assessment:
1) Course work (15%)
2) Presenting an approach (20%)
3) Portfolio tasks: New Media (20%), ESP (15%)
4) Written exam: closed book + open book (30%)Minimum requirements:
- Regular attendance (max. 2 absences)
- Exam must be positive; all portfolio tasks have to be submitted.Grading scale:
1 (sehr gut) 100-90%; 2 (gut) 89-80%; 3 (befriedigend), 79-70%; 4 (genügend) 69-60%; 5 (nicht genügend) 59-0%
1) Course work (15%)
2) Presenting an approach (20%)
3) Portfolio tasks: New Media (20%), ESP (15%)
4) Written exam: closed book + open book (30%)Minimum requirements:
- Regular attendance (max. 2 absences)
- Exam must be positive; all portfolio tasks have to be submitted.Grading scale:
1 (sehr gut) 100-90%; 2 (gut) 89-80%; 3 (befriedigend), 79-70%; 4 (genügend) 69-60%; 5 (nicht genügend) 59-0%
Prüfungsstoff
Group presentation, 2 portfolio tasks, 2-part written exam, course work, as listed above, based on topics covered in class (see Ziele, Inhalte und Methode/course schedule). Details on assignments given in class and on Moodle.
Literatur
* Anthony, Laurence. 2018. Introducing English for specific purposes. New York: Routledge.* Hall, Graham. 2016. "Method, methods and methodology: Historical trends and current debates". In Hall, Graham (ed.). The Routledge handbook of English language teaching. London: Routledge, Ch. 15.* Hinkel, Eli. (Ed.). 2005. Handbook of research in second language teaching and learning. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.* Langer de Ramirez, Lori. 2010. Empower English language learners with tools from the web. Thousand Oaks: Corwin.* Richards, Jack C.; Rodgers, Theodore S. 2014. Approaches and methods in language teaching (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.* Widdowson, Henry. G. 2003. Defining issues in English language teaching. Oxford: Oxford University Press.
Plus reading provided in class and on Moodle.
Plus reading provided in class and on Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: BEd 046 / 407
Code/Modul: UF BEd 07.2
Lehrinhalt: 12-0609
Code/Modul: UF BEd 07.2
Lehrinhalt: 12-0609
Letzte Änderung: Do 11.01.2024 12:26
The course aims at developing a reflective and critical understanding of English Language Teaching in students through a consideration of the guiding principles underlying professional ELT. Within each of these principles, a selection of thematic areas will be discussed.
The key principles of ELT discussed will cover:- Principles of research-based teaching (topics: the relevance of ‘theory’ for teaching practice; EFL teaching as a profession)
- Principles of inclusive teaching (topics: multilingual in the ELT classroom, individual learner differences, inclusion of neurodiverse learners)
- Principles of technology-enhanced EFL teaching (topics: integrating New Media in language teaching)
- Principles of accountability in teaching (topics: connections between the CEFR, educational standards, ELP & EPOSTL, IKMplus and the standardized Matura)
In addition, the course will encourage in-depth engagement by students with a range of current approaches to EFL teaching. This will include:
- Presenting, trying out and evaluating selected approaches to EFL teaching
- Discussion of the ‘post-method era’
- Teaching English for Specific Purposes.
- English as a Lingua Franca and its influence on teachingMethods
A mixture of methods will be employed, including
- both individual and group (online) activities in and outside of class time
- synchronous discussions in class
- short presentations by the lecturer
- group presentations by students.