150146 KU Sprechpraktikum 2a (M2) (2014W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 01.09.2014 10:00 bis Fr 26.09.2014 10:00
- Abmeldung bis Fr 24.10.2014 10:00
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
2 A oral Chinese is for Chinese learners during the third semester (2 A), which coordinates with comprehensive course and the phonetic lab course offering Mandarin training.
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Chinesisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 01.10. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 08.10. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 15.10. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 22.10. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 29.10. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 05.11. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 12.11. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 19.11. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 26.11. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 03.12. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 10.12. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 17.12. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 07.01. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 14.01. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 21.01. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Mittwoch 28.01. 15:25 - 16:55 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mündliche Zwischenprüfung und Endprüfung.
Die Note setzt sich aus den Leistungen der Übungen im Unterricht und der Note der Prüfungen zusammen.
Kein Bestehen des Kurses bei mehr als drei unentschuldigten Fehlstunden.
Die Note setzt sich aus den Leistungen der Übungen im Unterricht und der Note der Prüfungen zusammen.
Kein Bestehen des Kurses bei mehr als drei unentschuldigten Fehlstunden.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Bei dieser Lehrveranstaltung handelt es sich um eine allgemeine
Sprachausbildung mit dem Ziel, die Studierenden zur praktischen Anwendung des Chinesischen zu befähigen.
Sprachausbildung mit dem Ziel, die Studierenden zur praktischen Anwendung des Chinesischen zu befähigen.
Gruppe 2
2 A oral Chinese is for Chinese learners during the third semester (2 A), which coordinates with comprehensive course and the phonetic lab course offering Mandarin training.
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Chinesisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 02.10. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 09.10. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 16.10. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 23.10. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 30.10. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 06.11. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 13.11. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 20.11. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 27.11. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 04.12. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 11.12. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 18.12. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 08.01. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 15.01. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 22.01. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Donnerstag 29.01. 11:35 - 13:05 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
1- The focus of orthoepical training this semester is requiring the students: to articulate clear standard speeches based on the mastering of correct pronunciation of Pinyin through comprehensive course and phonetic lab course; students are able to transmit information correctly and make themselves understood; the tones are basically correct regardless of speed and the articulation of sentences.2- Offer training on communication skills through the correct usages of lexicons and word orders, particularly in self-introduction, daily communication and simple exchange of information.3- Offer training on listening and imitating for identifying articulations. Oral communication is composed of speaking and listening. Therefore, conversation exercises also include listening exercises.4- Focus on correct pronunciation rather than speed. Actual communication is of a high speed and fluent flow. Yet for learners with Western languages as the mother tongue, high speed is not advocated, which means the learners shall articulate slowly but clearly, trying to articulate every character correctly. This is the basis for the oral training for next semester.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Examinations are composed of speeches and questions from the teacher concerning the speeches. Students are required to: pronounce correctly; use correct words and phrases; make complete sentences; express clearly; and make no grammar mistakes.
The total grade of oral examinations is 20. Performance in class accounts for 20%, mid-term accounts for 30%; the second in final term accounts for 50%.
18-20= Sehr Gut/1, 15-17= Gut /2, 12-14= Befriedigend /3, 10-11= Genügend /4, 0-9= Nicht Genügend
The total grade of oral examinations is 20. Performance in class accounts for 20%, mid-term accounts for 30%; the second in final term accounts for 50%.
18-20= Sehr Gut/1, 15-17= Gut /2, 12-14= Befriedigend /3, 10-11= Genügend /4, 0-9= Nicht Genügend
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Students are able to understand questions and answer them. Students are capable of making short speeches concerning certain topics.
Gruppe 3
2 A oral Chinese is for Chinese learners during the third semester (2 A), which coordinates with comprehensive course and the phonetic lab course offering Mandarin training.
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Chinesisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 03.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 10.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 17.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 24.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 31.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 07.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 14.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 21.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 28.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 05.12. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 12.12. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 09.01. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 16.01. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 23.01. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
- Freitag 30.01. 16:45 - 18:15 Seminarraum Ostasienwissenschaften 1 UniCampus Hof 5 2I-O1-05
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
1- The focus of orthoepical training this semester is requiring the students: to articulate clear standard speeches based on the mastering of correct pronunciation of Pinyin through comprehensive course and phonetic lab course; students are able to transmit information correctly and make themselves understood; the tones are basically correct regardless of speed and the articulation of sentences.2- Offer training on communication skills through the correct usages of lexicons and word orders, particularly in self-introduction, daily communication and simple exchange of information.3- Offer training on listening and imitating for identifying articulations. Oral communication is composed of speaking and listening. Therefore, conversation exercises also include listening exercises.4- Focus on correct pronunciation rather than speed. Actual communication is of a high speed and fluent flow. Yet for learners with Western languages as the mother tongue, high speed is not advocated, which means the learners shall articulate slowly but clearly, trying to articulate every character correctly. This is the basis for the oral training for next semester.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Examinations are composed of speeches and questions from the teacher concerning the speeches. Students are required to: pronounce correctly; use correct words and phrases; make complete sentences; express clearly; and make no grammar mistakes.
The total grade of oral examinations is 20. Performance in class accounts for 20%, mid-term accounts for 30%; the second in final term accounts for 50%.
18-20= Sehr Gut/1, 15-17= Gut /2, 12-14= Befriedigend /3, 10-11= Genügend /4, 0-9= Nicht Genügend
The total grade of oral examinations is 20. Performance in class accounts for 20%, mid-term accounts for 30%; the second in final term accounts for 50%.
18-20= Sehr Gut/1, 15-17= Gut /2, 12-14= Befriedigend /3, 10-11= Genügend /4, 0-9= Nicht Genügend
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Students are able to understand questions and answer them. Students are capable of making short speeches concerning certain topics.
Information
Prüfungsstoff
1- The teacher will correct the students’ pronunciation at any moment.
2- Students will improve their listening and conversation abilities through dialogues with each other and with the teacher.
3- Students are set into groups of two or three for preparation and conversation based on topics of the texts.
4- The teacher will repeat the sentences, dialogues and passages and then question the students. Faced with much language information, the students will be trained to grasp the key information to answer questions so as to improve their abilities to identify, understand and react during conversation.
2- Students will improve their listening and conversation abilities through dialogues with each other and with the teacher.
3- Students are set into groups of two or three for preparation and conversation based on topics of the texts.
4- The teacher will repeat the sentences, dialogues and passages and then question the students. Faced with much language information, the students will be trained to grasp the key information to answer questions so as to improve their abilities to identify, understand and react during conversation.
Literatur
Hanyu jiaocheng, 2 shang (auch im Sekretariat erhältlich) und
zusätzliche Handouts.
zusätzliche Handouts.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
S 241
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:35
werden die Übungen für die Aussprache weiter verstärkt, der Vokabelschatz
erweitert, die Kenntnisse der chinesischen Grammatik erweitert und
gleichzeitig kulturelle Inhalte verstärkt vermittelt. Durch die gemeinsame
Vermittlung von Struktur, Funktion und Kultur soll die praktische
Anwendung begrenzter sprachlicher Grundregeln gefördert und grundlegende Kenntnisse in den Fertigkeiten Lesen, Hören und Sprechen erworben werden.