160131 PS Wissenschaftstheorie und Sprachwissenschaft (2015W)
Poverty of the Stimulus
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Sa 15.08.2015 09:00 bis So 04.10.2015 23:59
- Abmeldung bis So 11.10.2015 23:59
Details
max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 06.10. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 13.10. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 20.10. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 27.10. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 03.11. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 10.11. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 17.11. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 24.11. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 01.12. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 15.12. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 12.01. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 19.01. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 26.01. 10:15 - 11:45 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course is about the so-called "Poverty of the Stimulus" argument, a classic from epistemology, historically the first one to motivate linguistic nativism, still the strongest support for this view in linguistics, and - as Fodor (1981) puts it - "the existence proof for the possibility of cognitive science".
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Students must come prepared to class (i.e. read the assigned material beforehand), participate actively by asking and answering questions, make a presentation with a handout/slides, hand in assigned homework in time, and sit two tests. Details will be discussed in class.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The goal of the course is to introduce students to a philosophical debate relevant to the discipline of linguistics and related cognitive sciences and enable them to reflect on the philosophical underpinnings of nativism.
Prüfungsstoff
Frontal and interactive teaching, handouts/slides, presentations by students, tests, etc.
Literatur
To be announced in class / on Moodle
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
MA1-M6
MA2-M5
MA4-M2
MA2-M5
MA4-M2
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:35