Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
160153 PS Proseminar zum Spracherwerb (2025S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 06.02.2025 08:00 bis Mi 26.02.2025 23:59
- Abmeldung bis Mo 31.03.2025 23:59
Details
max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 05.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 19.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 26.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 02.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 09.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 30.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 07.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 14.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 21.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 28.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 04.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 11.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 18.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
- Mittwoch 25.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 2, Währinger Straße 29 2.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Humans are born to learn language without any formal teaching or training and, once learned, we use language in every possible situation automatically. But how do we do this? What is the basis of this uniquely human ability?This course will establish the study of language acquisition as an integral part of the theory of the human language ability. During the course you will also learn about the characteristics of the process of language acquisition and how some theories propose to account for them. After a few more general sessions, we will concentrate on language acquisition in the first year of life. You will see that children's knowledge of abstract grammar is surprisingly advanced even before they utter their first word. Then we move onto the acquisition of more complex syntactic phenomena, including a selection of the following (taking into account student interest): the emergence of functional categories, the acquisition of binding, the acquisition of passives, the optional infinitive or the null subject phase, and the acquisition of negation, wh-questions, information structure and quantifiers.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Attendance and participation: 20%, Presentation: 20%, Final paper: 60%
Overall, 50% of success in each component merits a passing grade.
Overall, 50% of success in each component merits a passing grade.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Students are expected to attend class regularly and actively participate in the discussion. There will also be weekly reading assignments to facilitate the discussion, which students are expected to read in advance. Students must give a short presentation on a research paper and submit a final essay. The final essay will be marked according to pre-specified marking criteria, which will be made available on Moodle.
Prüfungsstoff
Topics discussed in class, readings
Literatur
To be made available on Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
BA-M12
MA1-M3-3
MA1-M3-3
Letzte Änderung: Mi 26.02.2025 09:46