Universität Wien

160173 PS Proseminar Semantik und Pragmatik (2024W)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 02.10. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 09.10. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 16.10. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 23.10. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 30.10. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 06.11. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 13.11. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 20.11. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 27.11. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 04.12. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 11.12. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 08.01. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 15.01. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 22.01. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG
  • Mittwoch 29.01. 11:15 - 12:45 Seminarraum 2 Sensengasse 3a 1.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

SEMANTIC THEORIES OF TENSE
Earlier this year, the Universities of Graz, Vienna and Salzburg jointly won a grant to fund nine research projects in theoretical linguistics for four years. The topic of this whole 'Spezialforschungsbereich' is 'Redundancy and Deficiency', and its main focus are pronouns. In this class I will introduce my project on tense (there are many pronominal theories of tense) by way of a more general introduction to tense semantics, followed by a presentation of the research foci of the project.
The seminar will be quite hands-on. In the first part, participants need to do reading and some homeworks for comprehension/practice. In the second half, you will choose an original topic in temporal semantics to do some (empirical and/or theoretical) work on.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Regular attendance, active participation (20%), discussion lead (30%), final essay (50%)

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Regular attendance and active participation in class, leading a discussion and submission of final paper is required.
Presentations and final paper will be marked according to pre-published marking criteria to be made available on Moodle.
Overall, 50% of success in each component merits a pass grade.

Prüfungsstoff

topics discussed in class, readings

Literatur

tba. (Moodle)

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

BA-M12
MA1-M3-2

Letzte Änderung: Do 29.08.2024 14:46