160349 PS Second Language Syntax (2008S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Details
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Donnerstag
06.03.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
13.03.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
20.03.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
27.03.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
03.04.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
10.04.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
17.04.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
24.04.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
08.05.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
15.05.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
29.05.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
05.06.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
12.06.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
19.06.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Donnerstag
26.06.
13:00 - 14:30
(ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course is devoted to the issues concerning the acquisition of syntax of a second language.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The course manual provides an introduction to both the generative ideas connected to language acquisition (i.e. Principles and Parameters, Universal Grammar, etc.) and the theories of SLA for these students who might need it, and it combines it with a more advanced overview of works and analyses related to SLA within a generative framework.
Prüfungsstoff
The material to be discussed in class is base don Roger Hawkins's (2001) book entitled "Second Language Syntax: a generative approach".
Literatur
HAWKINS, R. 2001. Second Language Syntax: a generative introduction. Blackwell.
DULAY, H., BURT, M. & S. KRASHEN. 1982. Language Two. Oxford University Press.
ELLIS, R. 1997. Second Language Acquisition. Oxford University Press.
LIGHTBOWN, P.M. & N. SPADA. 1999. How Languages are Learned. Oxford University Press.
DULAY, H., BURT, M. & S. KRASHEN. 1982. Language Two. Oxford University Press.
ELLIS, R. 1997. Second Language Acquisition. Oxford University Press.
LIGHTBOWN, P.M. & N. SPADA. 1999. How Languages are Learned. Oxford University Press.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
211, 214
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:36