180040 PS Philosophical Puzzles and Paradoxes (2022S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Fr 11.02.2022 09:00 bis Fr 18.02.2022 10:00
- Anmeldung von Di 22.02.2022 09:00 bis Mo 28.02.2022 10:00
- Abmeldung bis So 20.03.2022 23:59
Details
max. 45 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Mittwoch
09.03.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
16.03.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
23.03.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
30.03.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
06.04.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
27.04.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
04.05.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
11.05.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
18.05.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
25.05.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
01.06.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
08.06.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
15.06.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
22.06.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Mittwoch
29.06.
09:45 - 11:15
Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
• Active participation (15%)
• Test (85%)
• Test (85%)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Final grade = Active participation x 0.15 + Test grade x 0.85The conversion from percentage of points to the Austrian system adopted is the following:
88 -- 100 = 1
76 -- 87 = 2
63 -- 75 = 3
50 -- 62 = 4
0 -- 49 = 5
Minimal final grade (converted) for approval in the course is 4 (50% of overall points)
88 -- 100 = 1
76 -- 87 = 2
63 -- 75 = 3
50 -- 62 = 4
0 -- 49 = 5
Minimal final grade (converted) for approval in the course is 4 (50% of overall points)
Prüfungsstoff
Presentations, slides and texts.
Literatur
Clark, Michael (2012). Paradoxes from A to Z, 3rd Ed.. Routledge.Conee, Earl & Sider, Theodore (2005). Riddles of Existence: A Guided Tour of Metaphysics: New Edition. Oxford University Press.Sainsbury, M. (2009) Paradoxes. Cambridge University Press.Unger, Peter (1980). The Problem of the Many. Midwest Studies in Philosophy 5 (1):411-468.Wiggins, David (1968). On being in the same place at the same time. Philosophical Review 77 (1):90-95.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Do 03.03.2022 16:28
In this seminar we will examine some of the most famous puzzles and paradoxes that were considered by philosophers since ntiquity, with special focus on metaphysics and ontology. These include: the set theoretical paradoxes; puzzles concerning persistence and change of objects in time (Ship of Theseus; Dion and Theon); the problem of the many; Sorites paradox and the problem of vagueness; the Liar; the problem of contingent propositions about the future; among others. We will consider and weigh the costs of several ways out of them.GoalsThe student will become acquainted with formal reconstructions of the puzzles and paradoxes. The seminar will also introduce the student to the debates and main positions the discussion of these puzzles generated in recent analytic philosophy.MethodsReading, interpretation and critical discussion of texts; reconstruction of arguments. Some familiarity and comfort with formal methods is a requisite.