190025 SE M4.4 Ethische Herausforderungen in Bildungs- und Erziehungsdenken (2018S)
Nationale Identität und Nationalismus 2
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 01.02.2018 06:30 bis Mo 19.02.2018 09:00
- Anmeldung von Mi 21.02.2018 09:00 bis Di 27.02.2018 09:00
- Abmeldung bis Mo 19.03.2018 09:00
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 06.03. 15:00 - 18:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 20.03. 15:00 - 18:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 17.04. 15:00 - 18:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 15.05. 15:00 - 18:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 29.05. 15:00 - 18:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 12.06. 15:00 - 18:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 26.06. 15:00 - 18:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
The well prepared and active participation is mandatory. Two written exercises and a written test (5 to 6 questions) at the end of the semester will sum up to the final grade.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
55% of the possible points are requisite to pass the class.
Prüfungsstoff
Texts discussed during the course. The texts will be uploaded on moodle before the semester starts.
Literatur
Mandatory readings before coming to the seminar:
Ozkirimli, U. (2010). Theories of Nationalism: A Critical Introduction. New York: Palgrave.
Weber, E. (1976). Peasants Into Frenchmen: The Modernization of Rural France, 1870-1914. Stanford: Stanford University Press (Chapter 1: A country of savages (3-22)
Chapter 18: Civilizing in earnest: Schools and schooling (303-338).
Billig, M. (1995): Banal Nationalism. Los Angeles, CA: Sage (pp. 1-59)
Ozkirimli, U. (2010). Theories of Nationalism: A Critical Introduction. New York: Palgrave.
Weber, E. (1976). Peasants Into Frenchmen: The Modernization of Rural France, 1870-1914. Stanford: Stanford University Press (Chapter 1: A country of savages (3-22)
Chapter 18: Civilizing in earnest: Schools and schooling (303-338).
Billig, M. (1995): Banal Nationalism. Los Angeles, CA: Sage (pp. 1-59)
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
M4.4
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:36
Based on selected historical sources and more recent research literature the seminar aims to understand the interrelation between schooling, curriculum and nationalism.
People with only limited skills in English are still welcomed. Translation help in the discussion will be provided.